توسعه کلاس‌های حمله اتمی در چین!

خبرگزاری رویترز گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از یک کارخانه کشتی سازی چین نشان می‌دهد که این کشور احتمالا کلاس جدیدی از زیردریایی‌های تهاجمی اتمی را توسعه داده است.

توسعه کلاس‌های حمله اتمی در چین!

به گزارش مُنیبان، خبرگزاری رویترز گزارش داد این تصاویر به وضوح یک زیردریایی را در یک اسکله خشک نشان می‌دهند، اما بر اساس این گزارش، پوشش‌هایی که بر روی نواحی کلیدی این شناور وجود دارد، تعیین اینکه آیا این یک شناور از کلاس کاملاً جدید یا صرفاً یک ارتقاء روی یک مدل موجود است را دشوار می‌کند. این تغییرات در ارتباط با افزودن لوله‌های عمودی پرتاب موشک برای موشک‌های هدایت شونده و همچنین یک سیستم پیشران ارتقا یافته است.

این تصاویر از بندر هولودائو چین در استان لیائونینگ چین گرفته شده‌اند.

بر اساس این گزارش قسمت‌هایی از شناور که هم لوله‌های پرتاب و هم سیستم پیشران را در خود جای می‌دهند با چیزی که به نظر می‌رسد یک برزنت سبز رنگ است پوشیده شده‌اند. به نوشته رویترز، در صورتی که ارتقای پیشران صورت گرفته باشد، ملخ‌های چرخان سنتی با جت‌های پمپی کم سر و صدا تر جایگزین خواهند شد.

در حالی که نیروی دریایی آمریکا از مدتها پیش از چنین شناورهایی برخوردار بوده چنین تحولی در نیروی دریایی در حال رشد چین جدید خواهد بود. در سالهای اخیر ارتش آمریکا به رصد ارتش چین از بابت امکان توسعه زیردریایی‌های سریعتر برخوردار از موتور هسته‌ای پرداخته است.

این تصاویر در زمانی که تنشها بین چین و آمریکا از بابت حمله روسیه به اوکراین و همینطور بلند پروازی‌های چین در قبال تایوان بالا گرفته منتشر می‌شوند.

چین از پیوستن به تلاشهای غربی‌ها با هدف به انسداد کشاندن اقتصاد روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه خودداری کرده است.

در حالی که آمریکا به طور رسمی سیاست موسوم به یک "چین واحد" را به رسمیت شناخته و در تایوان سفارتخانه رسمی ندارد، اما به تامین میلیاردها دلار فن آوری دفاعی به این جزیره پرداخته است.


ت ت
کدخبر: 82617 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها