معاون پارلمانی روحانی:

هیچ‌گاه چند صدایی را نزاع و تعارض نمی‌دانیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ گاه چند صدایی را نزاع و تعارض نمی‌دانیم، گفت: آنچه مهم است اینکه گفت‌وگو‌ها آن قدر ادامه یابد تا منافع و مصالح ملی تامین شود و کشور در یک مسیر کارشناسی قرار بگیرد و آنچه که نهایتا مهم است رسیدگی به مجرای قانون است و همه باید به آن تمکین کنیم.

هیچ‌گاه چند صدایی را نزاع و تعارض نمی‌دانیم

به گزارش مینبان؛ حسینعلی امیری امروز به‌ مناسبت دهه فجر در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» درباره رابطه دولت و مجلس اظهار داشت: کار کشور بر اساس قانون اساسی شامل اجرا، تقنین و قضا است. قانون اساسی ما اصل تفکیک قوا را به رسمیت شناخته است و بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی هر کدام از قوا نیز از هم مستقل هستند.

وی افزود: کار سنگین اجرا به عهده قوه مجریه است و بحث‌های تقنینی به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مربوط می‌شود و رسیدگی به امور قضایی هم با قوه قضاییه است. ریل‌گذاری امورات کشور نیز توسط مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و بر اساس ریل‌گذاری که مجلس انجام می‌دهد، قوه مجریه هم باید در آن ریل حرکت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: تعامل بین سه قوا و به ویژه تعامل بین قوه مجریه به عنوان قوه‌ای که کار سنگین اداره کشور را بر عهده دارد و مجلس شورای اسلامی که کار ریل‌گذاری و تقنین کشور را بر عهده دارد، امری بسیار مهم و اساسی است.

امیری گفت: به تجربه هم ثابت شده هر کجا و هرگاه تعامل بین قوه مجریه و مجلس مناسب و مطلوب بوده است، امورات کشور خوب انجام شده است و دستاورد این همدلی، همکاری و تعاون، رقم خوردن اتفاقات خوبی برای کشور و حل و فصل مشکلات کشور بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بنده و همکارانم در حوزه معاونت پارلمانی دولت و بخش‌های مختلف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در صدد هستیم که این رابطه ارتقا یابد و تعامل بیشتر شود. خوشبختانه نظرات دولت و نمایندگان مجلس روز به روز در حال نزدیک شدن به هم است.

وی عنوان کرد: تا نگاه‌ها و دیدگاه‌های دولت با نمایندگان دوره مجلس نزدیک شود، زمان می‌برد ولی هر روز که پیش می‌رویم شرایط بهتر شده و هر روز به درک مشترک و همدلی برای رفع مشکلات کشور می‌رسیم.

امیر افزود: تک صدایی در کشور اصلا خوب نیست، بروز صدا‌های متفاوت کارشناسی از مجلس، دولت و قوه قضاییه به سود مردم است ما حاضریم گوش‌هایمان را برای شنیدن صدا‌های مختلف اقشار مردم تیز کنیم و چه بهتر که این صدا‌ها از ناحیه نمایندگان مردم در مجلس شنیده شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: هیچ گاه چند صدایی را نزاع و تعارض نمی‌دانیم، آنچه مهم است این است که گفت‌وگو‌ها آن قدر ادامه یابد تا منجر به این شود تا منافع و مصالح ملی تامین شود و کشور در یک مسیر کارشناسی قرار بگیرد و آنچه که نهایتا مهم است رسیدگی به مجرای قانون است و همه باید به آن تمکین کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای انتخابات سال آینده خاطر نشان کرد: الکترونیک کردن انتخابات، شفاف کردن منابع مالی، فراگیر شدن و یکسان سازی شدن انتخابات‌های مختلف در کشور و ایجاد رویه‌های واحد مدنظر است تا حقوقی از ملت تضییع نشود. لایحه جامع انتخابات دولت شامل جمیع همه نظرات و آرای سلیقه‌های مختلف سیاسی و کارشناسان شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس است.

امیری با بیان اینکه بار‌ها درخواست کردیم مجلس فعلی و قبلی بررسی این لایحه را در دستور کار قرار دهند، گفت: با توجه به اینکه روی  لایحه جامع انتخابات کار کارشناسی زیادی شده است، اگر تصویب شود مشکلات انتخاباتی را بهتر از طرح‌هایی حل می‌کند که قطعه قطعه هستند.


ت ت
کدخبر: 1067 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها