افغانستان رکورد زد+جزییات

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ نفر در سراسر این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. طی ماه های اخیر، این بیشترین رقم اعلامی مبتلایان در یک شبانه روز به این ویروس می باشد.

افغانستان رکورد زد+جزییات

به گزارش منیبان، وزارت بهداشت افغانستان امروز شنبه افزود: این ۸۱ نفر در استانهای کابل، قندهار، ننگرهار، نیمروز، لوگر، کنر و لغمان شناسایی شده اند که با محاسبه آنان تعداد مبتلایان در افغانستان به ۵۶ هزارو ۶۷۶ نفر رسیده است.

این وزارت اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی در اثر این بیماری ثبت نشده است اما دو نفر از بیمارستان مرخص شده اند و شمار مجموع بهبود یافتگان به ۵۱ هزارو ۸۰۲ تن رسیده و شمار فوتی‌ها نیز ۲ هزارو ۴۹۷ نفر می باشد.

وزارت بهداشت افغانستان با هشدار نسبت به موج جدید ویروس کرونا، از مردم خواست فاصله‌های اجتماعی را رعایت کرده و همچنان در تجمعات از ماسک استفاده کنند و دست‌های خود را همچنان با آب و صابون بشویند.

این وزارت گفته است که تاکنون ۱۱ بیمار مبتلا از نوع جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی در این کشور شناسایی شده که هر ۱۱ نفر آنها طی ۱۰ روز گذشته به پاکستان سفر کرده بودند و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش آن تمام آنها را قرنطینه کرده است و افرادی که با آنها در تماس بوده اند نیز در منازل خود قرنطینه شده اند.

وزارت بهداشت افغانستان از ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ روند تزریق واکسن کرونا را در این کشور آغاز کرده که اولویت دولت افغانستان کارمندان پزشکی، نیروهای امنیتی، خبرنگاران و در مرحله بعدی آموزگاران اعلام شده است.

براساس گزارش این وزارت، تاکنون ۶۱ هزار نفر در مقابل این ویروس واکسن دریافت کرده اند. واکسنی که در افغانستان تزریق می شود، از نوع استرازنکا تولید هند است که کشورهای دیگر روند تزریق آن برای افراد زیر ۶۰ سال را متوقف کرده اند.

دولت افغانستان قصد دارد ۶۰ درصد از جمعیت این کشور را مقابل این بیماری واکسینه کند. بیشترین میزان این واکسن از محل کمک های خارجی، کواکس و بانک های بین المللی تحویل خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 11987 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها