تاکید آلمان بر تقویت نظامی در برابر تهدید روسیه و چین

«آنه گرت کرامپ-کارن‌باوئر» روسیه و چین را دو تهدید محسوس و راهبردی برای کشورش دانست و گفت که آلمان باید خود را برای مقابله با این تهدیدها تقویت‌کنند.

تاکید آلمان بر تقویت نظامی در برابر تهدید روسیه و چین

به گزارش منیبان، به گفته «آنه گرت کرامپ-کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان، روسیه و چین به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی چالش هایی جدی برای این کشور به شمار می روند.

وی امروز (شنبه) در گفتگو با شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت یک چیز مسلم است، این که روسیه تهدید بسیار محسوسی برای ما است. اما چین نیز یک چالش راهبردی بوده و با آلمان در یک درگیری سیستماتیک است. وزیر دفاع آلمان نتیجه گیری کرد که با توجه به وجود این تهدیدها ارتش آلمان باید خود را تقویت کند.

از دیدگاه کرامپ-کارن باوئر ، آلمان با چالش های فزاینده ای از طریق فن آوری های جدید و تهدیدهای ترکیبی روبرو است و از این نظر روسیه در صدر فهرست تهدیدات است به ویژه هنگامی که صحبت از تهدیدهای ترکیبی می شود. وی افزود: اگر می خواهیم با خیال راحت و سعادتمند زندگی کنیم ، باید روی امنیت خود سرمایه گذاری کنیم.

وزیر دفاع آلمان با بیان این که این کشور اغلب در کانون حملات مرتبط با روسیه قرار دارد و به همین دلیل باید بیشتر روی بخش دفاعی خود سرمایه گذاری کند تاکید کرد: «ما برای امنیت آلمان و اروپا به پول بیشتری نیاز داریم ، باید این واقعیت را تشخیص دهیم. قطعاً مجبور خواهیم بود پول بیشتری هزینه کنیم.»

وی چین را نیز به عنوان یکی از مهمترین چالشها نامید و گفت: برخلاف چین ، روسیه با داشتن زرادخانه هسته ای یک تهدید قابل لمس برای ما است. با این حال ، چین یک برنامه بسیار بلند پروازانه دارد و می خواهد ارتش خودش را به بزرگترین و مدرن ترین ارتش جهان تبدیل کند.

کرامپ-کارن باوئر با اذعا به این که چین یک شریک تجاری و اقتصادی بسیار مهم است یادآور شد: این کشور همچنین یک چالش سیستمی و راهبردی است. به گفته وی چین نظم جهانی را به شیوه خود شکل می دهد و افراد ضعیف تر را مجبور به رفتار خاصی می کند. از این رو اروپا و غرب ، نباید ضعیف ترها باشند و اگر می خواهند دنیای آینده طبق خواسته شان باشد، باید کاری انجام دهند.

وی در ادامه گفت نیروی دریایی آلمان در ماه آگوست (مرداد) یک ناوچه به اقیانوس هند و اقیانوس آرام می فرستد که این اقدام باید به عنوان یک نشانه درک شود: «البته وضعیت هند و اقیانوس آرام چیزی است که ما را نگران می کند. اطمینان از مسیرهای تجارت آزاد ، تمامیت ارضی و تقویت شرکای دمکراتیک غرب در منطقه مانند استرالیا ، ژاپن ، کره جنوبی یا سنگاپور به نفع آلمان و اروپا است.»


ت ت
کدخبر: 11994 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها