نعیم قاسم:

بازگرداندن آمریکا به برجام پیروزی بزرگ برای ایران خواهد بود

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: زمانی که ایران موفق به بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای شود، یعنی توانسته پیروزی بزرگی به دست آورد و هرگونه پیروزی برای ایران به منزله پیروزی برای محور مقاومت است.

بازگرداندن آمریکا به برجام پیروزی بزرگ برای ایران خواهد بود

به گزارش منیبان؛ به نقل از شبکه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم افزود: توافق هسته ای احتمالا برای طی کردن مسیر خود به  حدود ۲ ماه زمان نیاز دارد و آمریکایی ها آن را از بهتر از عدم توافق می دانند. 

وی درباره تشکیل کابینه جدید در لبنان و موضع حزب الله نیز گفت: ما جزو کسانی هستیم که برای تشکیل دولت تلاش می کنیم و همواره در صدد نزدیک کردن دیدگاهها هستیم.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: تشکیل کابینه در حال حاضر در مرحله اعتماد سازی میان طرف ها و برخی امتیاز دادن هاست و چنانچه این اتفاق نیافتد تشکیل کابینه دشوار خواهد بود.

نزدیک به شش ماه است که سعد الحریری برای چهارمین بار مکلف به تشکیل کابینه لبنان شده اما وی تاکنون نتوانسته و یا نخواسته است به تعهد خود در این زمینه عمل کند و تشکیل کابینه این کشور در چرخه ناکامی در حال گردش است.

جریان‌ها و احزاب سیاسی لبنان به ویژه جریان محور مقاومت و رییس جمهوری این کشور در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را بر تشکیل کابینه حریری متمرکز کرده‌اند، ولی او تاکنون نتوانسته است به دلیل تبعیت از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و عربستان دولت لبنان را تشکیل دهد.


ت ت
کدخبر: 14159 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها