فعال سیاسی اصلاح طلب:

بعید است لیست علی مطهری انتخابات را نجات دهد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: علی مطهری به عنوان یکی از چهره‌های شاخص سیاسی نزدیک به اصلاحات اخیرا لیستی ارائه داده که به نظر نمی‌رسد بتواند انتخابات را نجات دهد و تغییر محسوسی در روند مشارکت مردم داشته باشد.

بعید است لیست علی مطهری انتخابات را نجات دهد

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح ‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با انتخابات پیش‌رو و ارزیابی از شرایط فعلی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی که بر فضای کشور حاکم است نمی‌توان پیش‌بینی انتخابات پرشوری را داشت گرچه که اصل انتخابات یک موضوع اصلاح‌ طلبانه است و قطعا اصلاح ‌طلبان نمی‌توانند از چهارچوب انتخابات گذر کنند.

او افزود: در حال حاضر رویکرد تحریم در جبهه اصلاحات وجود ندارد به رغم اینکه ردصلاحیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته اما هیچ‌یک از اصلاح‌طلبان رویکرد تحریمی ندارند. علی مطهری به عنوان یکی از چهره‌های شاخص سیاسی نزدیک به اصلاحات اخیرا لیستی ارائه داده که به نظر نمی‌رسد بتواند انتخابات را نجات دهد و تغییر محسوسی در روند مشارکت مردم داشته باشد.

ابطحی با اشاره به هجمه‌های اخیر به وزیر امورخارجه دولت تدبیر و امید پس از اظهاراتش گفت: بخشی از هجمه‌هایی که نسبت به ظریف وجود دارد به علت شخصیت نازک  و نارنجی او است اما محمدجواد ظریف چهره ملی و میهن دوست ایران است و اگر راه او ادامه پیدا می‌کرد، ایران امروز شرایط بسیار متفاوت تری داشت.

او ادامه داد: عده‌ای در قدرت با وجود ظریف همواره احساس خطر کردند و در زمانی که او وزیر امور خارجه هم بود با کارشکنی خود را نمایان کردند. در واقع اگر راه ظریف ادامه پیدا کرده بود قدرت از دست بسیاری افراد خارج شده بود و نان آنها آجر می شد. 

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ظریف نباید به هجمه‌ها اهمیت بدهد و باید بداند دیدگاه و راه او مورد پذیرش تمام فرهیختگان و دلسوزان نظام است و البته هجمه‌ها هم نشان‌دهنده قدرت و قوت دیدگاه‌های وزیر امور خارجه دولت روحانی است. 

او افزود: اصلاح‌طلبی شاید در مراکز قدرت کشور حذف شده باشد اما میان مردم و در تفکر آنها جای دارد. تندروها تا امروز هزاران بار برای جریان اصلاح‌طلبی مجلس ختم برگزار کرده اما همچنان در رسانه‌هایی که در اختیار دارند از اصلاح‌طلبان و مشی اصلاح‌طلبی می‌نویسند. 

ابطحی خاطرنشان کرد: جریان رقیب و تندرو در کشور برای تاختن به جریان اصیل اصلاح‌طلبی از همه امکانات استفاده کرده اما بی تاثیر بوده است. امروز هم قاطبه مردم به جریان اصلاح‌ طلبی معتقد هستند و اقلیت، تفکر براندازان و اصولگرایان تندرو را دارند.‌


ت ت
کدخبر: 202513 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها