هشدار جدی یونیسف درخصوص کشتار کودکان فلسطینی

مدیر منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از کشتار کودکان فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی و درخواست توقف درگیری‌ها اعلام کرد که کودکان فلسطینی بیشترین آسیب را از حملات اخیر این رژیم متحمل شده‌اند.

هشدار جدی یونیسف درخصوص کشتار کودکان فلسطینی

به گزارش منیبان، تارنمای سازمان ملل خبر داد که تد چالیبان مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف در بیانیه‌ای با اشاره به آمار رو به افزایش شهدای کودک و خردسال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری نوشت که تمامی طرفها باید خشونت را متوقف کنند.

وی افزود: با افزایش خشونت نمی‌توان زمینه‌های شکل‌گیری خشونت کنونی را از میان برد. به نوشته چالیبان، از پنج روز پیش که درگیری‌ها آغاز شده تاکنون دستکم ۴۰ کودک فلسطینی ۶ ماهه تا ۱۷ ساله در غزه کشته‌شده‌اند.

چالیبان نوشت: میزان خشونت وسیع است و کودکان متحمل بیشترین آسیب از تشدید درگیری‌ها می‌شوند. تمامی طرف‌ها متعهدند که از جان غیرنظامیان و به‌خصوص کودکان محافظت کرده و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کنند.

به گفته این مقام سازمان ملل، در درگیری‌های اخیر تاکنون یک هزار نفر از اهالی غزه از جمله تعداد زیادی از کودکان مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین امروز خبر از افزایش تعداد شهدای غزه به ۱۷۴ نفر از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن داد و افزود که از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی تاکنون (طی هفت روز اخیر) ۱۲۰۰ نفر از فلسطینیان ساکن غزه نیز مجروح شده‌اند.

در حالی حملات علیه غزه وارد هفتمین روز متوالی خود شده که رژیم صهیونیستی از دیشب حملات گسترده و وحشیانه‌ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت داده است.

حملات توپخانه‌ای و بمباران هوایی دیشب رژیم صهیونیستی علیه بیش از ۵۰ نقطه باریکه غزه موجب شهادت ۱۳ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد. رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که بیش از ۲۰۰ جنگنده در حملات دیشب که منجر به شهادت هفت عضو یک خانواده فلسطینی در مرکز غزه شد، شرکت داشتند.


ت ت
کدخبر: 20654 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها