فریاد مرگ بر اسرائیل بازهم طنین انداز شد+جزییات

مسلمانان پاکستانی روز یکشنبه همزمان با روز نکبت و برای چندمین بار طی روزهای اخیر در محکومیت تداوم حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوارغزه و اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از آرمان‌های قدس و نبرد فلسطینیان حمایت کردند.

فریاد مرگ بر اسرائیل بازهم طنین انداز شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا امروز نیز در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد، کراچی و لاهور طنین‌انداز شد و معترضان همزمان با روز نکبت (سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی و اخراج مردم فلسطین از سرزمین مادری خود) همدستی قدرت‌های غربی در تشکیل غیرقانونی اسرائیل را محکوم کردند.

راهپیمایی ضدصهیونیستی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به صورت موتوری و خودرویی با حضور صدها نفر از فعالان سیاسی و مذهبی از جمله حامیان محور مقاومت به سمت میدان «دی» خود را به مقابل پارلمان و کاخ ریاست جمهوری رسانده و با ملت مظلوم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

سخنرانان با اعلام همبستگی با آرمان‌های مردم فلسطین و گروههای مقاومت، شهادت فلسطینیان به دست رژیم نامشروع صهیونیستی و حمله به مراکز رسانه‌ای در غزه را بشدت محکوم کردند.

آنان تاکید کردند: مردم جمهوری اسلامی پاکستان از حل و فصل عادلانه مساله فلسطین پشتیبانی کرده و دولت این کشور باید در مجامع بین المللی به حمایت خود از فلسطین ادامه دهد.

شخصیت‌های پاکستانی افزودند: رژیم غاصب صهیونیستی ناچار است در نهایت به خواسته‌های به حق ملت مسلمان فلسطین تن دهد و به جنایات ضد انسانی خود پایان دهد.

اعضای ارشد شورای همبستگی ملی پاکستان با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواستند مانع از ادامه این حملات شوند.

آنان از سران کشورهای اسلامی خواستند تا با اتحاد و همبستگی برای توقف حملات وحشیانه عناصر استکباری علیه مردم فلسطین، آزادی قدس شریف و حمایت از حقوق مردم مسلمان کشمیر تلاش کنند.

سخنرانان با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تهدید به انجام حمله زمینی کرده، افزودند: این به معنای نقض آشکار قوانین بین المللی است، بنابراین زمان آن فرا رسیده که سازمان ملل و جامعه جهانی بدون هیچ تعللی به اقدامات وحشیانه رژیم نامشروع صهیونیستی پایان دهند.

 

وزیرخارجه پاکستان: پشت فلسطین را خالی نمی‌کنیم

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز امروز طی سخنرانی در نشست مجازی فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محکومیت تداوم حملات اسرائیل در نوار غزه، گفت: ما متعهد هستیم تا علیه رژیم غاصب صهیونیستی در تمامی مجامع بین المللی موضع گیری کنیم و برای حقوق ملت فلسطین می‌جنگیم.

وی تاکید کرد: پاکستان پشت ملت فلسطین را خالی نمی‌کند و در این لحظات دشوار شانه به شانه در کنار فلسطینیان قرار خواهیم داشت.

قریشی حمله ارتش رژیم اسرائیل به مرکز نمایندگان رسانه در غزه را محکوم کرد و افزود: صهیونیست‌ها مرتکب نقض فاحش حقوق بشر و اصول انسانی در فلسطین اشغالی هستند و وقت آن است تا با گام‌های هماهنگ جلوی این ظلم و وحشیگری را بگیریم.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست فوق العاده خود به ریاست عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف کامل و فوری تمامی اقدامات تجاوزکارانه اسراییل علیه غیرنظامیان و دارایی‌های‌شان شدند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی الجزیره، در این بیانیه آمده است: ما خواستار عدم هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی اسراییل هستیم.

بیانیه مزبور نسبت به ادامه یافتن اقدامات یاد شده و اظهارات تحریک آمیز جهت ادامه یافتن حملات هشدار داده و تاکید کرد: ادامه یافتن حملات جان غیرنظامیان بیگناه را در معرض تهدید قرار می‌دهد و به آن‌ها آسیب می‌رساند.


ت ت
کدخبر: 20690 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها