آمریکا این محدودیت‌هارا بازهم تمدید کرد+جزییات

وزارت امنیت داخلی آمریکا از تمدید محدودیت‌های مرزی و بسته بودن مرزهای زمینی با مکزیک و کانادا دستکم تا ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) خبر داد.

آمریکا این محدودیت‌هارا بازهم تمدید کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای اسپانیایی رویترز، این تمدید ۳۰ روزه ممنوعیت سفرهای غیر ضروری به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در حالی برای چندمین بار اعمال می‌شود که مرز کانادا-‌آمریکا از ماه مارس سال گذشته (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) بسته است.

مقامات آمریکایی به رویترز گفتند که دولت آمریکا هفته گذشته جلسات کار گروهی را با کانادا و مکزیک پیرامون محدودیت‌های سفر برگزار کرده و برگزاری هر دو هفته این جلسات را در دستور کار قرار داده است.

فشار برای بازگشایی مرز این دو کشور از جانب برخی کسب‌وکارها به ویژه در بخش گردشگری در آستانه فصل تابستان همچنان ادامه دارد.

این محدودیت های مرزی منجر به توقف سفرهای گردشگری میان کانادا و آمریکا شده است. مسئولان کسب و کارهای مختلف از جمله شرکت های هواپیمایی و خطوط هوایی و آنهایی که به صنعت گردشگری متکی هستند با دولت کانادا رایزنی کرده اند تا این محدودیت ها کاهش یابد.  

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هفته گذشته از تداوم محدودیت‌های مرزی تا زمانی که ۷۵ درصد از جمعیت این کشور، دوز نخست واکسن علیه کووید-۱۹ و ۲۰ درصد شهروندان هر دو دوز را دریافت کنند، ادامه خواهد داشت.

برایان هیگینز نماینده دموکرات و بیل هویزنگا نماینده جمهوریخواه معتقدند، «ناتوانی دولت های ایالات متحده و کانادا در رسیدن به توافق در مورد رفع محدودیت های مرزی، غیر قابل قبول است».


ت ت
کدخبر: 25852 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها