پیش به سوی نادانی/جمهوری‌خواهان به علم اعتماد ندارند!

با تشدید اختلافات حزبی درباره مسائلی همچون همه گیری کووید-۱۹ و تغییرات آب و هوایی، نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که اعتماد جمهوریخواهان به علم و دانش از سال ۱۹۷۵ تاکنون تقریبا یک سوم (۳۰ درصد) کاهش داشته است.

پیش به سوی نادانی/جمهوری‌خواهان به علم اعتماد ندارند!

به گزارش منیبان، نظرسنجی موسسه گالوپ که در بازه زمانی بین اول تا پنجم ژوئیه (۱۵-۱۰ تیر)  انجام شده نشان می دهد که کمتر از نیمی از جمهوریخواهان (۴۵ درصد) «تا حد زیادی» و به میزان «نسبتا زیادی» به علم اعتماد دارند که ۲۷ درصد نسبت به سال ۱۹۷۵ کاهش نشان می دهد.

دموکرات ها با فاصله ۳۴ درصد اعتماد بیشتری به علم نسبت به جمهوریخواهان دارند که بیشترین شکاف حزبی را از سال ۱۹۷۵ تاکنون نشان می دهد. در سال ۱۹۷۵ میلادی ۷۲ درصد رای دهندگان جمهوریخواه به علم اعتماد داشتند و این در حالی بود که اعتماد به دانش نزد دموکرات ها ۶۷ درصد بود که اختلافی ۵ درصدی را نشان می داد.

از سال ۱۹۷۵، حمایت از دانش و علم نزد دموکرات ها با افزایشی ۱۲ نقطه ای به ۷۹ درصد رسیده است. با این حال میزان اعتماد به علم در بین رای دهندگان مستقل با کاهشی ۸ درصدی به ۶۵ درصد رسیده است.

در عین حال، اعتماد به علم در بین همه آمریکایی ها از سال ۱۹۷۵ تاکنون با کاهشی ۶ نقطه ای به ۶۴ درصد رسیده است.

این نظرسنجی به دنبال یک سال اختلافات دموکرات ها و جمهوریخواهان درباره نحوه واکنش به همه گیری کووید-۱۹ و مقررات استفاده از ماسک، قرنطینه و اعمال دیگر محدودیت ها منتشر شده است. این نظرسنجی نشان داده که به طور کلی دموکرات ها تمایل بیشتری به اعمال محدودیت ها داشته اند و همه گیری را جدی تر گرفته اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه پیشین آمریکا در واکنش به همه گیری کرونا به کارشناسان بهداشتی از جمله آنتونی فائوچی پزشک ارشد متخصص بیماری های عفونی دراین کشور حمله کرد و حتی تا ماه ها از استفاده از ماسک خودداری می کرد. وی همچنین از راه های درمان کووید-۱۹ که هنوز اثبات نشده بود، حمایت می کرد.

در حالی که برنامه واکسیناسیون در آمریکا آغاز شده، جمهوریخواهان مانع اصلی در برابر دستیابی به مصونیت جمعی هستند. در همه ۱۸ ایالتی که در آنها اهداف جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای واکسیناسیون محقق شده است، ۷۰ درصد از بزرگسالان واکسینه شده تا تاریخ ۴ ژوئیه (۱۴تیر) در انتخابات ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بودند.  

با وجودی که نظرسنجی ها نشان می دهند که جمهوریخواهان بیشترین تردید را در قبال واکسن های کرونا دارند، اعضای ارشد این حزب همچنین  نقش پیشتازی را در افزایش تردیدها درباره بی خطر بودن واکسن ها ایفا می کنند.

نظرسنجی موسسه افکار سنجی پیو نشان می دهد که ۵۲  درصد جمهوریخواهان در آوریل ۲۰۲۰ گفتند که همه گیری ناشی از کرونا تهدید اصلی در برابر سلامت مردم این کشور است که بالاترین سطح در بدترین ماه های بروز همه گیری کرونا بود. در مقابل از هر ۱۰ دموکرات، حدود ۸ نفر از آنها در بین آوریل ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ بیان کردند که همه گیری کرونا یک تهدید جدی است و ۸۵ درصد دموکرات ها در ژوئیه ۲۰۲۱ همین نظر را داشتند.

همه گیری کرونا در آمریکا تاکنون باعث ابتلای بیش از ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر و مرگ ۶۲۴ هزار و ۷۱۵ نفر شده است.


ت ت
کدخبر: 29636 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها