برای مهار کرونا نیروهای نظامی وارد عمل شدند!

با ادامه شیوع کرونا در استرالیا و برای مهار سویه دلتا، حدود ۳۰۰ نفر از سربازان ارتش برای قرنطینه شهر سیدنی به کار گرفته می‌شوند.

برای مهار کرونا نیروهای نظامی وارد عمل شدند!

به گزارش منیبان؛ از پایگاه خبری «اوراسیا ریویو»، نرخ پایین واکسیناسیون یکی از مهمترین دلایل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استرالیا به شمار می آید.

پایگاه خبری تایمز نیز در گزارشی نوشت: نظامیان با استقرار در مناطق جنوب غربی استرالیا که مرکز تمرکز مهاجران است مانع از خروج مردم از خانه های خود بیش از یک بار در روز می شوند.

بر پایه این گزارش؛ تاکنون حدود ۲۱ درصد از بزرگسالان در استرالیا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و روز به روز به شمار مبتلایان در این کشور افزوده می شود..

در مناطق فقیر نشین در سیدنی، مقامات می‌کوشند مردم را برای دریافت واکسن تشویق کند.

مناطق فقیرتر برای دریافت واکسن کووید در تلاش هستند، زیرا تنها ۱۳ درصد از مردم در این مناطق واکسینه شده اند در حالی که ۲۵ درصد در مناطق ثروتمندتر واکسینه شده اند.

به گفته «مری لوئیز مک لا» اپیدمیولوژیست، اختلاف زیاد در میزان نرخ واکسیناسیون در مناطق فقیرنشین به دلیل موانع زبانی، درآمد کمتر و دسترسی ضعیف به اینترنت در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

به باور کارشناسان، واکنش به حضور سربازان برای مهار شیوع ویروس کرونا در سیدنی با مخالفت برخی روبرو شده است. برخی معتقدند که این امر می تواند باعث ناراحتی مردم این منطقه به دلیل جمعیت بالای پناهندگان و تجربیات آنها از جنگ در کشورهای خود شود.

مقامات استرالیا هفته گذشته نیز اعلام کردند به دنبال خیزش دومین موج کرونا و افزایش ابتلای روزانه به ویروس جهش یافته دلتای کرونا محدودیت های بیشتری اعمال خواهند کرد.

افزایش روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در «نیو ساوث ولز» در میان ترس از موج جدید این بیماری پس از حضور هزاران نفر که در اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی شرکت کردند، قابل پیش بینی است.

« گلدیس برجیکلیان » فرماندار پرجمعیت ترین ایالت استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران درباره اعتراضات مردم ابراز تاسف کرد و افزود امیدوار است این اتفاق حرکتی رو به عقب در کنترل همه گیری نباشد.

افزایش همه گیری که از ماه ژوئن آغاز شد، با ویروس جهش یافته نوع دلتا در سطح وسیع تر و با سرایت بالاتر اتفاق می افتد و تاکنون ۲ هزار و ۸۱ نفر در « نیو ساوث ولز » به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند که از این میان ۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.


ت ت
کدخبر: 32594 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها