سی ان ان:

بیش از چهار هزار تبعه آمریکا همچنان در افغانستان مانده‌اند

خبرگزاری سی ان ان گزارش داد: چهار هزار و ۱۰۰ تبعه آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند و به هر طریقی به دنبال خروج از این کشور هستند.

بیش از چهار هزار تبعه آمریکا همچنان در افغانستان مانده‌اند

به گزارش منیبان، سی ان ان به نقل از یک منبع در سنای آمریکا گزارش داد که ایالات متحده تقریباً چهار هزار و ۴۰۰ شهروند و تبعه آمریکایی را از افغانستان خارج کرده است اما چهار هزار و یکصد نفر دیگر همچنان در این کشور باقی مانده اند که خروج آنان چالش برانگیز خواهد بود.

سی ان ان می نویسد، همه اتباع باقی مانده آمریکا در فرودگاه کابل و اطراف آن نیستند و در شهرهای دیگر مستقر هستند.

به دنبال تصمیم جدی آمریکا برای خروج تمام شهروندان نیروهای خود از افغانستان تا ۹ شهریور، آنتونی بلینکن وزیرخارجه این کشور قرار است ساعتی دیگر گزارش مفصلی در مورد نحوه خروج اتباع خارجی از افغانستان ارائه دهد.

پیش از این معاون ستاد مشترک عملیات منطقه‌ای ارتش آمریکا اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ هزار نفر توسط آمریکا و متحدانش از افغانستان خارج شده اند.

ژنرال هنک تیلور روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری افزود در ۲۴ ساعت گذشته پنج پرواز ۱۲۰۰ نفر را به فرودگاه بین المللی دالس منتقل کردند.

به گفته وی، از زمانی که نیروهای آمریکایی و ائتلاف تخلیه نیروهای خود را آغاز کرده اند ، تقریبا ۸۸ هزار نفر از افغانستان خارج شده‌اند.


ت ت
کدخبر: 35072 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها