اعتراف جدید مقام آمریکایی درباره افغانستان!

سناتور مایکل بنت با درست دانستن تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از افغانستان، گفت: از مدت‌ها پیش روشن بود که آمریکا قادر نخواهد بود جنگ داخلی افغانستان را حل کند.

اعتراف جدید مقام آمریکایی درباره افغانستان!

به گزارش منیبان، این سناتور دموکرات  که نامزد این حزب در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هم بود، در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: سربازان و خانواده‌های ما در ۲۰ سال متحمل جنگی شدند که اهداف آن توسط سران آمریکا تعریف نشد. جنگی که با کارزار محدود برای ممانعت القاعده در تبدیل افغانستان به پناهگاهی امن آغاز و به تلاش برای ملت-سازی منجر شد.

بنت ادامه داد: پس از ۲۰ سال، هزینه کردن ۲ تریلیون دلار و جان باختن بیش از ۲ هزار و  ۴۰۰ نیروی آمریکایی، نزدیک به ۲۱ هزار زخمی (شمار بسیاری که زخم ناپیدایی از جنگ خورده‌اند)، یک هزار و ۱۰۰ نیروی متحدانمان، ۴۷ هزار شهروند افغان و ۶۶ هزار عضو ارتش و پلیس افغانستان، زمان برای پایان دادن ماموریتمان گذشته بود.

سناتور دموکرات آمریکا اضافه کرد: در ماه‌های پیش رو، تعهد داریم که آنچه در ۲۰ روز و ۲۰ سال گذشته رخ داده است را ارزیابی کنیم. با این حال، رئیس جمهوری بایدن در مسیر درست پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا بود.

بنت تاکید کرد: حفاظت از آمریکایی‌ها در داخل و خارج از کشور ادامه خواهد داشت. تروریست‌هایی که ۱۳ سرباز و ده‌ها شهروند افغان را در فرودگاه کابل کشتند، باید به دست عدالت سپرده شوند. ما باید همه تلاش خود را برای پایان دادن به تخلیه آمریکایی‌های باقی‌مانده که آرزومند بازگشت به میهن هستند و همچنین شرکای افغانمان به کار گیریم.

وی مدعی شد: ما همچنین باید در برابر تداوم تهدیدهای تروریستی از طرف داعش خراسان و دیگر گروه‌های تروریستی محافظت شویم و از افراد آمریکایی در مشاغل دیپلماتیک، نظامی و کار اطلاعاتی که در پیش است، حمایت کنیم.

این سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد: پایان دادن به این جنگ  از ما می‌خواهد که مسئولانه به یادگیری درس‌های آن بپردازیم. به عنوان عضوی در کمیته اطلاعاتی سنا، سوالات سختی را درباره آنچه که ما می‌توانسته‌ایم برای طراحی بهتر در قبال سقوط کابل، تخلیه سریع شهروندان، متحدان و شرکای افغانمان انجام دهیم، خواهم پرسید.

وی از مجلس سنا خواست تا بررسی هوشیارانه و دقیق از سریال قضاوت‌های اشتباه در چندین دولت انجام دهد که از نظر او، آنها را به این نقطه رسانده است و گفت: این کمترین چیزی است که ما به هر آمریکایی پس از دو دهه جنگ بدهکار هستیم.


ت ت
کدخبر: 36149 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها