بحران بزرگ یقه هند را گرفت+جزییات

"آرویند کجریوال" سر وزیر دهلی نو با اشاره به کمبود ذخایر نیروگاه‌های زغال سنگ نسبت به بحران برق در پایتخت هند هشدار داد.

بحران بزرگ یقه هند را گرفت+جزییات

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری فرانسه، کجریوال سر وزیر دهلی نو روز شنبه اعلام کرد که ذخایر برخی نیروگاه های عمده زغال سنگ برای تامین برق شهر به زحمت نیاز یک روز را تامین می‌کنند.

کجریوال در ادامه افزود: دهلی نو در سه ماه گذشته با کمبود منابع انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و ممکن است با بحران برق روبه رو شود.

وی از نارندرا مودی نخست وزیر هند خواست بحران برق را سریع تر حل کند و گرنه قطعی برق بر بیمارستان‌ها تأثیر می‌گذارد و واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهر ۲۰ میلیون نفری دهلی را مختل می‌کند.

با کمبود ذخایر تامین برق در چندین ایالت در شرق و جنوب هند، شرکت‌های خدمات شهری به قطع برنامه ریزی نشده برق متوسل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروگاه‌های زغال سنگ هند در پایان ماه سپتامبر به طور متوسط ​​برای چهار روز ذخایر داشتند که کمترین میزان در سال گذشته بود.

بیش از نیمی از نیروگاه های هند در معرض خاموشی قرار دارند و دولت این کشور در حال بررسی مجدد راه اندازی نیروگاه های خالی است.

زغال سنگ تقریبا ۷۰ درصد از تولید برق هند را تامین می‌کند و حدود سه چهارم سوخت فسیلی در داخل این کشور استخراج می‌شود.


ت ت
کدخبر: 43071 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها