آبروی پلیس انگلیس رفت!+جزییات

هم زمان با افزایش بی اعتمادی افکار عمومی در انگلیس نسبت به عملکرد پلیس این کشور، یک روزنامه انگلیسی از ابعاد گسترده فساد اخلاقی در این نهاد امنیتی پرده برداشت.

آبروی پلیس انگلیس رفت!+جزییات

به گزارش منیبان؛ تایمز لندن روز دوشنبه گزارش داد که دو هزار مامور پلیس طی چهار سال گذشته با اتهامات رسوایی اخلاقی و سوء استفاده از قدرت مواجه بوده که پرونده دو سوم از آن‌ها پیگیری نشده و لاپوشانی شده است.

روند رسیدگی به بسیاری از پرونده‌ها نیز پشت درهای بسته برگزار شده، نتیجه آن به بیرون درز نکرده و حتی از روی تارنمای اداره پلیس هم حذف شده است. این درحالیست که جلسه استماع یک چهارم از پرونده‌ها که شامل جرائم سنگینی چون آزار جنسی و نژادپرستی بوده به صورت علنی برگزار نشده است.

اسامی و درجه بسیاری از افسران گناهکار که باید طبق قانون باید شود، هرگز فاش نشده و توسط این نهاد امنیتی لاپوشانی شده است. مشخصات اطلاعات افسرانی که از اداره پلیس اخراج می‌شوند هم به ندرت فاش شده و ظرف چند هفته از روی تارنمای پلیس حذف می‌شود. همانطور که حکم اخراج «وین کوزنز» افسر پلیسی که چند ماه پیش پس از تعرض به زن جوان، او را به قتل رساند، از تارنمای اداره پلیس حذف شده است.

ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس لاپوشانی اداره پلیس در قبال افسرانش را نا امید کننده خوانده و می‌گوید که پلیس اعتبار خود را به اجرای عدالت ترجیح داده است.

فشارها روی پلیس لندن از اسفند ماه گذشته که  «وین کوزنز»  خانم سارا اورارد را به قتل رساند بالا گرفته است. خانم اورارد در خیابان‌های منطقه کلپهام نزدیک خانه دوستش درحال پیاده روی بود که از سوی آقای کوزنز ربوده و پس از تعرض به قتل می‌رسد.

هفته پیش دادگاه جنایی انگلیس آقای کوزینز را به حبس ابد محکوم کرد. لرد فالفورد قاضی پرونده اعلام کرد که سوء استفاده آقای کوزینز از جایگاه پلیس برای ربایش، آزار جنسی و قتل یک قربانی تنها، به حدی جدی است که معادل قتل با انگیزه سیاسی یا مذهبی بشمار می‌رود. او قتل صورت گرفته را فاجعه‌بار و غم‌انگیز توصیف کرد که در جریان آن یک افسر دستگاه نهاد امنیتی دست به «شکار یک زن تنها برای آزار جنسی» می‌زند.

ماجرا به اینجا ختم نشد و چند روز بعد رسانه‌های انگلیس از دستگیری افسر دیگری به اتهام آزار جنسی خبر دادند. دیوید کاریک ۴۶ ساله از دایره محافظت از پارلمان و مراکز دیپلماتیک متهم است که پارسال به زن جوانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی آشنا شده بود تجاوز کرده است. طبق اعلام پلیس نامبرده ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ برای صرف نوشیدنی با قربانی بیرون رفته و او را مورد آزار جنسی قرار داده است. او هفته پیش در دادگاه منطقه «هت‌فیلد» تفهیم اتهام و قرار شد تا زمان تشکیل دادگاه بعدی برای رسیدگی به پرونده او در بازداشتگاه بماند.

به گزارش نشریه تایمز، فقط در یک ماه گذشته ۴۰ افسر پلیس انگلیس با اتهام آزار جنسی روبرو شده که جزئیات پرونده نیمی از آن‌ها علنی نشده است. در یک مورد گزارش شده که افسر پلیس با یک زن معتاد رابطه غیر اخلاقی داشته  و در مورد دیگر پلیس از فرد فوت شده پول سرقت کرده است.

این گزارش حاکیست که از سال ۲۰۱۸ به این سو یک هزار و ۱۴۷ جلسه استماع برای رسیدگی به تخلفات ماموران پلیس برگزار شده که تکلیف ۵۰۲ فقره از آن‌ها روشن نیست. از ۶۴۵ جلسه باقی‌مانده هم یک چهارم پشت درهای بسته برگزار شده و اطلاعات بیشتری در این زمینه موجود نیست.

«کرسیدا دیک» رئیس اداره پلیس لندن که این روزها از سوی منتقدانش بشدت تحت فشار قرار دارد وعده داده که درباره عملکرد اعضای این نهاد امنیتی تحقیق می‌کند. وی اذعان کرده که ماجراهای اخیر به اعتبار پلیس لطمه زده و مایه شرمساری و آبرو ریزی این نهاد امنیتی شده اما تمام تلاش خود را برای اصلاح پلیس صورت می‌دهد. وزیر کشور انگلیس هم اعلام کرده که تحقیقات پلیس را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

البته معضل رسوایی اخلاقی در انگلیس محدود به اداره پلیس این کشور نیست و چندی پیش رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد پارلمان به امری رایج بدل شده است.

روزنامه گاردین اخیرا گزارش داد که تقریبا تمام زنان جوان در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و بدتر از آن، اعتماد خود را به حل این معضل از سوی مقامات مسئول از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش، ۹۷ درصد زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و هولناک‌تر آنکه ۸۰ درصد زنان از تمام گروه‌های سنی گفته‌اند که این معضل را در فضای عمومی تجربه کرده‌اند.


ت ت
کدخبر: 43411 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها