ادعای رهبر میانمار در حمایت از صلح

رهبر نظامیان حاکم بر میانمار موافقت کرد تا از تلاش‌های مجمع کشورهای جنوب شرق ‌آسیا موسوم به آ.سه.آن در این کشور حمایت کند.

ادعای رهبر میانمار در حمایت از صلح

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری آناتولی، این صحبت‌ها در جریان دیدار میان مین آنگ هلاینگ، رهبر نظامیان حاکم بر میانمار و هون سن، نخست وزیر کامبوج مطرح شد که به میانمار سفر کرده بود.

بر اساس بیانیه مشترک در پی این نشست، رهبر نظامیان حاکم بر میانمار گفت که از حضور نماینده ویژه آ.سه.آن در میانمار با هدف پیوستن به گفتگوهای آتش‌بس استقبال می‌کند.

ارتش میانمار در فوریه سال گذشته میلادی به کودتای نظامی دست زد و آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار را زندانی کردند.

به گفته انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی مستقر در میانمار، ۱۴۴۷ تن در جریان درگیری‌ها و سرکوب ارتش علیه معترضان کشته و قریب به ۸۵۰۰ تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

رهبر نظامیان حاکم بر میانمار هم‌چنین گفته که دولتش پنج ماه آتش‌بس تا پایان فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرده و تصمیم دارد تا پایان سال هم آن را تمدید کند.

بر اساس بیانیه مشترک دو طرف، رهبر نظامیان حاکم بر میانمار همچنین گفت که سفر نماینده ویژه آ.سه.آن به میانمار و دیدار با تمامی طرف‌های مذکور از جمله گروه‌های قومی را تسهیل می‌کند.

هون سن نیز تاکید کرد که صلحی کامل و سازشی ملی را نمی‌توان بدون حضور و توفاق با تمامی گروه‌ها و طرف‌های مرتبط به دست آورد.


ت ت
کدخبر: 59396 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها