درخواست کمک حماس از ترکیه!+جزییات

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به استانبول رفته است، در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین، از آنکارا خواست در قبال تخریب منازل فلسطینیان و اخراج سازمان یافته آنان از خانه هایشان در قدس شرقی، توسط اسرائیل، در کنار فلسطینی ها بایستد.

درخواست کمک حماس از ترکیه!+جزییات

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از دفتر رسانه‌ای حماس نوشت: هنیه و حسن توران که نماینده مردم استانبول در پارلمان ترکیه نیز می باشد، در خصوص تحولات اخیر قدس اشغالی و اخراج اهالی آن از این شهر بخصوص محله شیخ جراح بحث و گفت وگو کرده اند.

هنیه در این دیدار از پارلمان و رئیس آن خواسته است، در قبال این اقدامات اسرائیل اشغالگر بایستند.

آناتولی به نقل از بیانیه حماس این را هم اضافه کرده که "رئیس دفتر سیاسی حماس از سیاست و دیپلماسی ترکیه تشکر کرده و گفته که ترکیه قادر است برای قدس تحرکات مثبتی داشته باشد".

دولت ترکیه بعد از همکاری نزدیک با اسرائیل در جنگ قره باغ در پاییز گذشته، پالس هایی برای عادی سازی روابط با تل آویو ارسال کرده بود که هنوز از نتایج لابی های صورت گرفته میان آنکارا و تل آویو جزییات بیشتری رسانه ای نشده است.

با این حال، بر اساس گزارش رسانه های ترکیه ای، وزارت امور خارجه ترکیه دیروز در موضعی جدید، تصمیمات اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه محله شیخ جراح در قدس شرقی را مورد انتقاد قرار داده و آن را آخرین نمونه از اقدامات اسرائیل در نقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

محله شیخ جراح در قدس شرقی که اخیراً به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان یهودی قرار دارد،‌ زمین هایی را شامل می شود که فلسطینیان می گویند سال ها پیش آن را از دولت اردن خریده اند.

دولت اسرائیل سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان تعلق داشته است و باید این خانه ها را تخلیه کنند.


ت ت
کدخبر: 9196 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها