چیکار کنم همه از من خوششان بیاید؟

جذب دیگران و ایجاد ارتباطات قوی یک فرآیند پیچیده است که عوامل مختلفی در آن نقش دارند و مهارتی است که با تمرین و توجه به برخی نکات قابل بهبود است.

چیکار کنم همه از من خوششان بیاید؟
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، اگر تا به حال از خود پرسیده اید که "چرا مردم من را دوست ندارند؟" باید بگوییم که شما تنها نیستید. همه ما با افرادی روبرو شده ایم که بسیار دوست داشتنی و همچون کتابی پرفروش هستند که به نظر می رسد همه از بودن در کنارشان لذت می برند و قطعا راز این جذابیت برایمان سوال بوده است.

توانایی برقراری ارتباط با افراد جدید می تواند برای زندگی اجتماعی و شغلی شما بسیار ارزشمند باشد اما ایجاد این ارتباطات به طور طبیعی برای همه اتفاق نمی افتد. با این حال، همه ما می توانیم افراد دوست داشتنی تری شویم بشرط آنکه طبق آنچه در ادامه این بخش میخوانید، تغییر عاداتی را شروع کنیم که کمک می‌کند با اطرافیان ارتباط قوی‌تری داشته باشیم.

چرا ارتباط انسانی اینقدر مهم است؟

ما هر روز با مردم ارتباط داریم؛ در محل کار، برای انجام کار با همکارانمان همکاری می کنیم، آخر هفته ها با دوستانمان وقت می گذرانیم و... و این یعنی هر کجا که بروید، احتمالاً سعی خواهید کرد با مردم موضوع گفتگوی مشترک پیدا کنید. به عنوان انسان، ما به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستیم پس جای تعجب نیست از اینکه وقتی مردم شما را دوست ندارند احساس ناراحتی کنید.

شما نمی توانید به طور جادویی کاری کنید که همه شما را دوست داشته باشند، اما میتوانید یک مکالمه معنادار داشته و یک ارتباط رضایت بخش را تجربه کنید. برای ایجاد این ارتباط معنادار می‌توانید عادت‌های جدیدی را که در زیر لیست شده اند در خود پیاده کنید:

از زبان بدن مثبت استفاده کنید و تماس چشمی مناسب برقرار کنید

شنونده خوبی باشید

درباره علایق شخصی دیگران خیلی سؤال بپرسید

شوخ طبعی داشته باشید و به مردم نشان دهید که حال خوب برایتان مهم است

نسبت به صحبت طرف مقابل بازخورد سازنده بدهید

سخاوتمند باشید، اما اجازه ندهید دیگران از شما سوء استفاده کنند

نام افراد و نحوه صحیح تلفظ آنها را به خاطر بسپارید

بهداشت مناسب و ظاهر مرتب داشته باشید

به توانایی و دستاوردهای دیگران ارزش قائل شوید

علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، چند تکنیک دیگر برای تقویت مهارت های ارتباطی وجود دارد که میتوانید در زندگی شخصی و حرفه ای خود از آنها استفاده کنید.

1. هنگام صحبت کردن، شلوغ کاری نکنید

وقتی با مردم ارتباط برقرار می کنیم، می خواهیم همان بار اول ما را درک کنند و به ما علاقه مند شوند برای همین گاها در استفاده از کلمات ناپرهیزی میکنیم درحالیکه اشتباه است. بجای استفاده از کلمات بی هدف، کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید. برای جذب دیگران بایستی کلام شما مختصر اما واضح باشد و کلمات غیر ضروری را کنار بگذارید.

2. با مردم با احترام رفتار کنید

رفتار محترمانه با دیگران راهی مستقیم برای آن است که مردم شما را دوست داشته باشند با این حال، ما گاهی اوقات احترام خود را هنگام صحبت با دیگران از دست می دهیم، به خصوص زمانی که هیجان و احساسات بالاست. اگر بتوانید در همه حال هنگام برقراری ارتباط با دیگران ادب نشان دهید، حتی زمانی که شرایط سخت است، دوست داشتنی خواهید شد.

3. بدانید چه زمانی در گفتگو توقف کرده و گوش دهید

بخش مهمی از برقراری ارتباط، گوش دادن فعالانه به صحبت های طرف مقابل است. ارتباط یک خیابان یک طرفه نیست پس یک شنونده خوب به دقت گوش می دهد، سؤالات مناسب می پرسد و توجه کامل طرف مقابل را بدست می آورد. در گوش دادن به صحبت طرف مقابل همیشه علاقه نشان دهید که این خود راهی است برای جذب علاقه و احترام از سوی طرف مقابل.

4. از زبان بدن خود آگاه باشید

آیا از راه های ارتباط غیرکلامی خود آگاه هستید؟ زبان بدن ما علایق و احساسات ما را درست مانند کلمات منتقل می کند. به‌علاوه، حالات چهره می‌تواند به سرعت به مردم بگوید که آیا به آنچه که آنها می‌گویند علاقه دارید یا خیر.

دفعه بعد که در حال صحبت کردن هستید، روی نشانه های غیرکلامی خود تمرکز کنید؛ سری تکان داده یا لبخندی دلگرم کننده روی لبهای خود بیاورید. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، به سرعت خواهید دید که چطور دیگران بیشتر از قبل شما را دوست دارند.

دلیل اینکه چرا مردم شما را دوست ندارند و در جذب دیگران موفق نیستید

احتمالا این سوال در ذهن شما هم مطرح شده است که چرا با وجود اینکه فردی اجتماعی هستید ولی مردم علاقه ای به صحبت و ارتباط با شما نشان نمیدهند. در اینجا چند ویژگی منفی شخصیتی که می تواند افراد را از شما دور کند را آورده ایم:

منفی نگر هستید

نسبت به صحبت های طرف مقابل بی علاقه و کم توجه هستید

مکالمه را در انحصار خود دارید

خودمحور هستید یا زیاد لاف می زنید

حین صحبت دیگران را بی ارزش میکنید

خودتان را دوست ندارید


ت ت
کدخبر: 243272 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها