تصمیم مهم «تاج» بعد از فیفادی؛ چه کسی سرمربی تیم ملی در جام جهانی است؟

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از 3 ماه تا جام جهانی هنوز از حضور در این تورنمنت اطمینان خاطر ندارد.

تصمیم مهم «تاج» بعد از فیفادی؛ چه کسی سرمربی تیم ملی در جام جهانی است؟

به گزارش منیبان، بعد از اتمام انتخابات فدراسیون فوتبال و رأی قاطع اعضای مجمع به مهدی تاج، بسیاری از اهالی فوتبال و البته هواداران چشم‌انتظار عملی‌شدن وعده انتخاباتی تاج هستند. رئیس جدید فدراسیون فوتبال در صحبت‌های پیش از انتخابات خود، بارها به مسئله نیمکت تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و مدعی شد که با توجه به ارتباطات خوبی که با کی‌روش دارد، احتمال دارد این سرمربی پرتغالی را به نیمکت تیم ملی بازگرداند و در صورت دریافت رأی از مجمع، تلاش خود را برای بازگرداندن کی‌روش انجام می‌دهد.

سکوتِ معنادار «تاج»؛ تغییرات در راه است؟

تاج در طول 5 روز اخیر که زمام امور را در فدراسیون فوتبال به دست گرفته، سعی داشته که اقدام شتاب‌زده‌ای را انجام دهد و حتی بعد از انتخابات هم در مواجه با سوال خبرنگاران پیرامون آینده نیمکت تیم ملی، سیاست سکوت را در پیش گرفت تا سرنوشت حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی و یا برکناری او و انتخاب کارلوس کی‌روش مبهم بماند.اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم بعد از انجام انتخابات سعی داشتند تا به نوعی از پاسخ دادن به سوال پیرامون آینده همکاری با اسکوچیچ طفره بروند و مدعی شدند که باید ابتدا جلسه هیات‌رئیسه با حضور اعضای جدید برگزار شود تا تصمیم نهایی گرفته شود. در طول روزهای گذشته، جلسه رسمی هیات‌رئیسه انجام نشده و انتظار می‌رود در هفته جاری اولین جلسه رسمی هیات‌رئیسه با حضور مهدی تاج برگزار شود.

سرنوشت «اسکوچیچ» به فیفادی سپتامبر گره خورده است!

تیم ملی فوتبال ایران قرار است از هفته آینده اردوی آماده‌سازی خود را برای استفاده از آخرین فیفادی پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر را آغاز نماید. با مذاکرات انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال، 2 دیدار تدارکاتی برای تیم ملی ایران در نظر گرفته شده که ابتدا اول مهرماه، شاگردان اسکوچیچ به مصاف اروگوئه خواهند رفت و پنجم مهرماه هم تقابل تیم‌های ملی ایران و سنگال به انجام می‌رسد که هر 2 مسابقه به میزبانی کشور اتریش برگزار می‌شود. مسئولان فدراسیون فوتبال که در حال حاضر برای برکناری دراگان اسکوچیچ با صف موافقان او مواجه هستند، قصد دارند شرایط تیم ملی را در فیفادی سپتامبر بررسی کنند و بعد از نتایج به‌دست آمده در 2 تقابل تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال، تصمیم نهایی را درباره همکاری یا عدم همکاری با دراگان اسکوچیچ بگیرند. انتقادات از سرمربی کروات تیم ملی بعد از شکست مقابل الجزایر افزایش پیدا کرده و در صورت ناکامی احتمالی مقابل اروگوئه و سنگال، می‌تواند این سیر صعودی این انتقادات ادامه پیدا کند تا مسئولان فدراسیون فوتبال با جبهه‌گیری کمتری از سوی موافقان اسکوچیچ، در کادرفنی تیم ملی تغییر ایجاد کنند.

حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی رادیویی درباره آینده همکاری با اسکوچیچ گفت: «خیلی مهم است که جلسه‌ای برگزار کنیم تا ببینیم تیم ملی چه کار باید کند. اسکوچیچ و ما کارمان را انجام می‌دهیم ولی بهتر است که هرچه زودتر جلسه بگذاریم و ببینیم چه کاره هستیم. قبل از انتخابات هم یکسری گمانه‌زنی شد و بهتر است هرچه زودتر جلسه بگذاریم».

استیلی در واکنش به بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی گفت: «حمایت فدراسیون باید پشت سرمربی تیم ملی باشد و اگر محکم پشت سرمربی باشند قطعا تیم ملی بهتر و باثبات‌تری خواهیم داشت. بازیکنان وظیفه دارند که تمرین کنند و کاری نداشته باشند که چه کسی سرمربی و رئیس فدراسیون است. آن‌ها باید روی عملکرد خودشان و مسابقات تمرکز داشته باشند و برای مردم تلاش کنند. باید هر کسی در حوزه وظایف خودش کار کند».

«کی‌روش» منتظر تیم ملی ایران است؟

کارلوس کی روش که دوستی نزدیکی با مهدی تاج و مهدی محمدنبی، رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال دارد، در روزهای گذشته مذاکراتی را با مدیران باشگاه الاهلی مصر انجام داده اما در نهایت، به پیشنهاد آن‌ها پاسخ منفی داده و مدعی شده که او قصد دارد در عرصه ملی کار خود را دنبال کند. کی‌روش به واسطه 2 صعود همراه تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 و 2018 و همچنین ارائه نمایش‌های خوب در دومین جام جهانی، محبوبیت ویژه‌ای در بین برخی هواداران فوتبال در ایران دارد و مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند با توجه به عملکرد این سرمربی پرتغالی در 2 دوره اخیر جام جهانی، بار دیگر به سراغ او بروند. هر چند که هنوز مذاکرات رسمی با کی‌روش انجام نشده و همچنان دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و او در صورت ارائه نمایش‌های مناسب در مصاف با اروگوئه و سنگال، شانس حضور روی نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر را دارد.


ت ت
کدخبر: 107466 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها