تفاوت‌های استقلالِ مجیدی و تیمِ نکونام؛ جای خالی آقای پدیده

مهم‌ترین وجه تمایز استقلال لیگ بیست‌وسوم با تیمی که توانست در لیگ برتر قهرمان شود، در پست وینگر است.

تفاوت‌های استقلالِ مجیدی و تیمِ نکونام؛ جای خالی آقای پدیده

به گزارش منیبان، لیست بازیکنان استقلال برای فصل جدید در روزهای گذشته از سوی کارشناسان فوتبالی و پیشکسوتان استقلال و البته هواداران این تیم بارها مورد تحلیل قرار گرفته است. البته که گفته می‌شود هنوز این لیست نهایی نشده و جواد نکونام از مدیران باشگاه خواسته تا حداقل 6 بازیکن جدید به خدمت بگیرند که در میان 6 گزینه موردنظر نکونام، نام 3 بازیکن خارجی هم به‌چشم می‌خورد. با این‌حال، بررسی شرایط استقلال برای شروع فصل جدید با تیمی که در لیگ بیست‌ویکم قهرمان شد نشان می‌دهد که دو تیم در شرایطی تقریباً مشابه قرار دارند.استقلال در لیگ بیست‌ویکم با سرمربیگری فرهاد مجیدی توانست با ثبت آمار و ارقامی خیره‌کننده عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند و حالا بعد از ناکامی در مسیر قهرمانی دوباره در لیگ برتر با هدایت ریکاردو سا پینتو، استقلالی‌ها امیدوارند که به این مهم با هدایت جواد نکونام دست پیدا کنند. با توجه به جدایی بازیکنان کلیدی مانند رافائل سیلوا، مهدی قایدی و محمد محبی به نظر می‌آید که کارِ نکونام نسبت به فصل گذشته سخت‌تر باشد اما در قیاس با تیم تحت هدایت مجیدی، شرایط چندان متفاوت نیست.

و بازهم حسینی در خط دروازه

حسین حسینی در تیم استقلال در لیگ بیست‌ویکم دروازه‌بان بود و توانست رکورد کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کند. البته که حسینی فصل گذشته عملکردی ضعیف در ترکیب استقلال داشت اما با این‌حال او قراردادش را تمدید کرده است. وجه تمایز حسینی در لیگ بیست‌ویکم و لیگ بیست‌وسوم مرتبط با موضوع کاپیتانی است که حالا دیگر او کاپیتان دوم آبی‌ها نیست و برای دومین فصل پیاپی قرار است در نقش کاپیتان اول وارد میدان شود.علیرضا رضایی در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی دروازه‌بان دوم استقلالی‌ها بود اما شرایط بعد از حضور جواد نکونام روی نیمکت آبی‌ها برای رضایی تغییر کرده و این دروازه‌بان جوان در آستانه جدایی از جمع آبی‌پوشان پایتخت قرار دارد. در نقطه مقابل، محمدرضا خالدآبادی به استقلال پیوسته تا عملاً اولین وجه تمایز مقایسه فهرست دو تیم در پست دروازه‌بان ذخیره باشد که خالدآبادی در تیمِ نکونام جانشین رضایی در تیمِ مجیدی شده است.

جای وریا خالیست

محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، محمد دانشگر، عارف آقاسی، صالح حردانی، وریا غفوری، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی و متین کریم‌زاده ساختار دفاعی استقلال در لیگ بیست‌ویکم را تشکیل دادند. از این فهرست، 6 بازیکن در فصل جدید قطعاً در دسترس نکونام نیستند و غلامی هم سرنوشتی نامعلوم دارد. رافائل سیلوا در کنار وریا غفوری جزو کلیدی‌ترین غایبان محسوب می‌شوند؛ هر چند که از این فهرست، جواد نکونام به دنبال جذب دوباره عارف آقاسی بود اما مشکلات مالی استقلال سد راه بازگشت او به جمع آبی‌پوشان پایتخت شد.آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی دو مدافع جدیدالورود به ساختار دفاعی باشگاه استقلال هستند و گفته می‌شود که طاها محبی هم از تیم‌های پایه استقلال جواز حضور در تیم بزرگسالان را به‌دست آورده و قرار است در پست دفاع چپ برای رسیدن به ترکیب اصلی رقابت کند. با این اوصاف، در فاز دفاعی تیم‌های تحت هدایت فرهاد مجیدی و جواد نکونام، (1+4) بازیکن مشترک دارند تا شمار بازیکنان مشترک دو تیم با احتساب تمدید قرارداد احتمالی عارف غلامی به عدد 6 برسد.

غیبت مهره قهرمانی تیم فرهاد در تیم نکونام!

روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، رضا آذری، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، بابک مرادی، فردین رابط، عزیزبک آمانوف، امیرعلی صادقی، سبحان خاقانی و امیرحسین حسین‌زاده در کنار امین قاسمی‌نژاد تشکیل‌دهنده خط هافبک استقلال در لیگ بیست‌ویکم بودند. از میان این بازیکنان، همچنان 8 بازیکن در دسترس جواد نکونام هم هستند و 6 بازیکن از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده‌اند. امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری و مهرداد محمدی از جمله بازیکنان تازه‌وارد استقلال هستند که در تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی حضور نداشتند. در نقطه مقابل، رضا آذری در کنار فردین رابط، عزیزبک آمانوف، امیرحسین حسین‌زاده و امین قاسمی‌نژاد جداشده‌های از خط هافبک استقلال در قیاس با تیمی که آخرین‌بار قهرمان لیگ برتر شد، هستند. 

امیرحسین حسین زاده در میان بازیکنان جدا شده از استقلال، موثرترین بازیکن در تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی بود و به نوعی بیشترین نقش را در مسیر قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت داشت. البته که جواد نکونام بعد از ناکامی در جذب دوباره حسین‌زاده، امیدوار است که مهرداد محمدی بتواند جای خالی او را پر کند تا فقدان ستاره محبوبِ مجیدی در تیم تحت سیطره نکونام به چشم نیاید. با توجه به تغییرات انجام شده در خط هافبک استقلال، جمعاً شما بازیکنان مشترک استقلال در لیگ بیست‌ویکم و لیگ بیست‌وسوم به عدد 14 می‌رسد.

قانونی پایستگی ارسلان

فرهاد مجیدی در دوره سرمربیگری‌اش در استقلال بیشتر تمایل به سبک بازی دفاعی داشت و همین مسئله باعث شد تا آبی‌ها با بردهای اقتصادی بتوانند در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ بیست‌ویکم قدم بزنند. باتوجه به سبک موردپسند نکونام، به نظر می‌رسد که شرایط برای استقلال در فصل جدید مشابه شرایط در لیگ بیست‌ویکم باشد. مجیدی در آن فصل از حضوری رودی ژستد در کنار محمدرضا آزادی، آرمان رمضانی و امیرارسلان مطهری در خط حمله تیمش بهره برد که مطهری گزینه اول سرمربی وقت آبی‌ها برای حضور در خط حمله آبی‌پوشان پایتخت بود.

مطهری که فصل گذشته هم در نقش مهاجم اول استقلال فعالیت می‌کرد، با توجه به عدم جذب گزینه‌های موردنظر نکونام در لیگ بیست‌وسوم هم امید اول گلزنی آبی‌ها محسوب می‌شود. سرنوشت آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده نامشخص است و احتمال جدایی آن‌ها بیش از ماندن‌شان در فهرست استقلال است و آریا برزگر هم در کنار پیمان بابایی در فهرست استقلال برای فصل جدید حضور دارند تا از خط حمله تیمِ مجیدی تنها مطهری باقی مانده باشد و شمار بازیکنان مشترک دو تیم به عدد 15 برسد!استقلال در لیگ بیست‌ویکم 31 بازیکن را در فهرست خود جای داده بود که از این 31 بازیکن برای فصل جدید تنها 15 بازیکن در دسترس جواد نکونام هستند که احتمال جدایی بازیکنانی مانند عارف غلامی هم وجود دارد تا کمتر از 50 درصد فهرست تیمِ قهرمان در دسترس جواد نکونام باشند. مهم‌ترین موضوع در این‌باره، فقدان حضور امیرحسین حسین‌زاده به عنوان مهره قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم است که نکونام امید به آن دارد تا مهرداد محمدی بتواند نقش حسین‌زاده را در ترکیب تیمش در فصل جدید ایفا کند تا بتواند قدم در مسیر مجیدی زده و استقلال را در راه قهرمانی دوباره در لیگ برتر قرار بدهد.


ت ت
کدخبر: 168668 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها