کاپیتان تاریخ‌ساز شد؛ حاج‌صفی رکورددار تاریخ تیم ملی

احسان حاج‌صفی رکورددار بیشترین پیروزی در تاریخ تیم ملی ایران شد.

کاپیتان تاریخ‌ساز شد؛ حاج‌صفی رکورددار تاریخ تیم ملی

به گزارش منیبان، احسان حاج‌صفی با ۱۴۰ بازی ملی در رده سوم بیشترین بازی در تاریخ تیم ملی است و فاصله زیادی تا رسیدن به رکورد علی دایی و جواد نکونام ندارد. این بازیکن اما قبل از رسیدن به رکورد این ۲ بازیکن، رکورد تاریخی دیگری را شکست و رکورددار بیشترین پیروزی در تاریخ تیم ملی شد.

بَرنده‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی

بازی ایران با امارات، هشتادونهمین دیداری بود که احسان حاج‌صفی برای تیم ملی به میدان رفت و ایران در آن مسابقه به برد دست یافت. احسان با این پیروزی، از رکورد جواد نکونام، رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی که در ۱۵۱ مسابقه، ۸۸ مرتبه برنده شده بود عبور کرد. پس از احسان حاج‌صفی و جواد نکونام، علی دایی قرار دارد که ۸۷ پیروزی به دست آورد. علی کریمی با ۷۴ و کریم انصاری‌فرد با ۶۷ پیروزی دیگر بازیکنان شاخص فوتبال ایران هستند که انصاری‌فرد می‌تواند آمار خود را همچنان بهبود بخشد.

ازبکستان حریف دلخواه حاج‌صفی

از ۸۹ پیروزی حاج‌صفی در تیم ملی، ۶ پیروزی مقابل ازبکستان بوده و این تیم بیشترین سهم را در بردهای حاج‌صفی داشته است. قطر دیگر تیمی است که حاج‌صفی برابر تعداد برد زیادی داشته و آن را ۵ بار مغلوب کرده است. امارات، تیمی که حاج‌‌صفی با پیروزی تیم ملی برابر آن رکورددار شد، ۴ بار در حضور حاج‌صفی از ایران شکست خورده است. کره‌جنوبی،‌ که یکی از قطب‌های فوتبال آسیا است، در کنار اندونزی و سوریه دیگر تیم‌هایی هستند که تیم ملی ۴ بار با حاج‌صفی آن‌ها را شکست داده است.


ت ت
کدخبر: 198122 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها