استقلالی‌ها به دنبال حفظ رکورد 14 ساله؛ خطر تکرار یک فاجعه در رفسنجان!

آبی‌پوشان پایتخت در 14 دوره اخیر جام حذفی فوتبال ایران توانسته‌اند به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها برسند و آخرین حذف آن‌ها در این مرحله در رفسنجان بوده است.

استقلالی‌ها به دنبال حفظ رکورد 14 ساله؛ خطر تکرار یک فاجعه در رفسنجان!

به گزارش منیبان، مسابقات معوقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرار است روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه پیگیری شود که یکی از دیدارهای معوقه باید میان 2 تیم مس رفسنجان و استقلال تهران برگزار شود. آبی‌پوشان پایتخت در تاریخ جام حذفی توانسته‌اند 7 بار به مقام قهرمانی برسند و 7 مقام نایب‌قهرمانی هم در کارنامه استقلالی‌ها دیده می‌شود تا در قامت پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی کار خود را پیش ببرند و حالا آن‌ها به دنبال تداوم حفظ این عنوان هستند.

قربانیان استقلال، از غول‌های لیگ برتری تا تیم‌های استانی

استقلالی‌ها در جام حذفی رکورد ویژه‌ای دارند و آن‌هم صعودهای سریالی از مرحله یک‌شانزدهم نهایی بوده است. در دوره قبلی، شاگردان ریکاردو سا پینتو با قرعه‌ای سخت مواجه شدند اما درخشش کوین یامگا باعث شد تا آبی‌پوشان پایتخت بردی 2 بر یک را مقابل تراکتور تبریز به‌دست آورند. پیش از رویارویی با تراکتور، آبی‌ها توانسته‌اند برابر نود ارومیه، پیکان، گل‌ریحان البرز، نفت مسجدسلیمان، گل‌گهر سیرجان، ملوان نوین، شهرداری سمنان، فولاد نوین اهواز، کاسپین قزوین، سایپا تهران، شیرین فراز کرمانشاه، پاس همدان و ذرت‌کاران پارس‌آباد در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برنده شوند.

شکستی فراموش‌نشدنی در رفسنجان

استقلال آخرین‌بار در فصل 88-1387 جام حذفی نتوانست گام نخست را با موفقیت بردارد و در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی از گردونه رقابت‌ها رفتند. آبی‌پوشان در آن فصل، میهمان مس در رفسنجان بودند که بازی در 90 دقیقه با تساوی 2-2 به پایان رسید که میلاد نوری و علی علیزاده برای استقلالِ تحت هدایت امیر قلعه‌نویی گل زدند و در آن مقطع، سکان هدایت نارنجی‌پوشان در اختیار نادر دست‌نشان بود. جالب آنکه پیش از کشیده‌شدن بازی به ضربات پنالتی، استقلالی‌ها فرصت رسیدن به گل برتری را داشتند اما ضربه پنالتی حسین کاظمی را مارتین رائول مهار کرد تا بازی به پنالتی کشیده شود و در ضربات پنالتی، مسی‌ها با نتیجه 5 بر 4 برنده شدند تا استقلال وداعی زودهنگام با رقابت‌های جام حذفی داشته باشد.

به دنبال انتقام بعد از 14 سال!

آبی‌پوشان پایتخت با وجود آنکه در جام حذفی برابر مس رفسنجان در فصل 88-1387 از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند اما در تاریخ لیگ برتر، عملکرد درخشانی را برابر مس رفسنجان داشته‌اند؛ به‌طوری‌که 5 برد و 2 تساوی در کارنامه تیم استقلال دیده می‌شود. آبی‌پوشان با تکیه بر این آمار درخشان امیدوارند بتوانند در مسابقه روز دوشنبه، انتقام حذف به‌ثبت رسیده در اردیبهشت‌ماه 1388 را بگیرند. البته که مس در هفته‌های گذشته از روزهای بحرانی خود فاصله گرفته و با هدایت محرم نویدکیا توانسته 3 بازی پیاپی بدون شکست را پشت سر بگذارند و همین مسئله باعث شده تا آبی‌پوشان پایتخت کار سختی برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر جام حذفی در فصل جدید داشته باشند.


ت ت
کدخبر: 203740 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها