فرهاد مجیدی، الگوی خانم سرمربی شد!

پانزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان با عملکرد خیره‌کننده سپاهان در بم به پایان رسید تا معادلات قهرمانی پیچیده‌تر از همیشه شود.

فرهاد مجیدی، الگوی خانم سرمربی شد!

به گزارش منیبان، مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان روز گذشته (دوشنبه) پیگیری شد که رقابت‌های این هفته، برخلاف آنچه تصور می‌شد پیش رفت. در میان تیم‌های مدعی، ملوان بندرانزلی بهترین عملکرد را داشت و آن‌ها موفق شدند در کرج برابر هیات فوتبال البرز بردی 6 بر 2 را به‌دست آورند و خاتون بم در خانه اسیر شگفتی‌سازی سپاهان شد و در لحظه پایانی، برد یک‌گله را با تساوی 1-1 عوض کرد. شهرداری سیرجان هم در ادامه سریال ناکامی‌هایش در کسب 3 امتیاز در ایلام برابر پالایش گاز متوقف شد تا در کورس قهرمانی، خاتون بم و ملوان بندرانزلی با 37 امتیاز، هم‌امتیاز شوند و دیدار رودرروی هفته آینده‌شان در اوج هیجان و حساسیت به میزبانی ورزشگاه سردار جنگل رشت به انجام برسد.

سپاهان اصفهان بدون‌شک تیم برتر و پدیده هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان بود؛ تیمی‌ای که فصل گذشته توانست نایب‌قهرمان لیگ شود اما مدیران باشگاه با تغییر سیاست‌هایشان به سراغ جوان‌گرایی و بومی‌گرایی رفتند و این سیاست باعث تغییر دگرگون در فهرست سپاهان شد. تصمیم جذاب مدیران باشگاه اصفهانی، انتخاب نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی جدید طلایی‌پوشان بود؛ آن‌هم در حالی‌که نیلوفر اردلان با وجود گذراندن دوران درخشان در کسوت کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان، در 2 سال اخیر در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان سرمربیگری می‌کرد و توانست 2 قهرمانی هم در این رقابت‌ها به‌دست آورد.

تیمی که هماهنگ شد و دومین ساختار دفاعی برتر لیگ را دارد!

اردلان با علم به روزهای موفق فعالیتش در عرصه فوتبال پایه و تاسیس اولین آکادمی فوتبال زنان ایران در تهران، پذیرفت که چالشی متفاوت و جذاب را بگذارند. تغییر و تحولات گسترده در فهرست سپاهان نسبت به فصل گذشته باعث شد تا طلایی‌پوشان در نیم‌فصل نخست کارشان را با کسب تنها 15 امتیاز از 9 مسابقه به پایان برسانند و در مقابل تیم‌های مدعی 2 باخت پیاپی برابر شهرداری سیرجان و خاتون بم را پذیرفتند و حتی در زمینه گلزنی برابر این تیم‌ها هم ناکام بودند.طلایی‌پوشان اصفهانی در نیم‌فصل دوم کاملاً توانسته‌اند به هماهنگی لازم برسند و فرم ایده‌آلی دارند. آن‌ها در کنار خاتون بم، تنها تیم‌های بدون بخات نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال زنان هستند و نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که سپاهان با هدایت نیلوفر اردلان در حال حاضر صاحب دومین خط دفاعی برتر لیگ بعد از خاتون بم است که این رکورد، بیش از پیش عملکرد درخشان نیلوفر اردلان در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر فوتبال زنان را نمایان می‌کند.

میانگین امتیازی رویایی در کارنامه اردلان

نیلوفر اردلان که هم در فوتبال و هم در فوتسال مربی بازیکن‌سازی محسوب می‌شود، در فصل جاری هم سعی داشته تا به جوانان اعتماد ویژه‌ای کند و بخش عمده‌ای از فهرست سپاهان را بازیکنان دهه‌هشتادی و زیر 23 سال تشکیل می‌دهند. نکته ویژه و جالب‌‎توجه کارنامه درخشان سپاهان در نیم‌فصل دوم است؛ به‌طوری‌که آن‌ها از 6 مسابقه توانسته‌اند 12 امتیاز به‌دست آورند و میانگین امتیازی 2 را به‌ثبت رسانده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که در مقطع مشابه در نیم‌فصل نخست تنها 10 امتیاز کسب کرده بودند.

«من به مدعیان نمی‌بازم» به سبک نیلوفر!

سپاهانی‌ها بزرگ‌ترین شاهکار خود در نیم‌فصل دوم را برابر مدعیان رقم زده‌اند. برحسب آمار و ارقام، طلایی‌پوشان در خانه توانستند برابر ملوان بندرانزلی بردی یک‌گله را به‌دست آورند و بعد از آن، در 2 هفته اخیر موفق شدند در سیرجان و بم، 2 تیم پرستاره شهرداری سیرجان و خاتون بم را متوقف کنند و در مجموع این 3 مسابقه، سپاهان تنها یک گل دریافتی داشت! شکست‌ناپذیری برابر مدعیان در دور برگشت، عملکردی فوق‌العاده برای سپاهانی‌ها در نیم‌فصل دوم محسوب می‌شود و حالا آن‌ها می‌توانند امید داشته باشند که فصل را حتی در رتبه سوم جدول هم به پایان برسانند!

شاگردان اردلان تا پایان هفته پانزدهم با کسب 27 امتیاز در رتبه چهارم جدول هستند؛ آن‌هم در حالی‌که فاصله‌شان با شهرداری سیرجان رده سومی 4 امتیاز است و نسبت به پالایش گاز ایلام رده پنجمی یک امتیاز برتری دارند. دیدار هفته آینده مقابل پالایش گاز در اصفهان می‌تواند در مسیر تثبیت جایگاه چهارمی سپاهان موثر باشد و برد در این مسابقه می‌تواند روزهای درخشان شاگردان اردلان در نیم‌فصل دوم را تکمیل کند. پخته‌تر شدن اردلان در مسیر اولین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر فوتبال زنان و رشد مشهود عملکرد فنی سپاهان در فصل جاری، هواداران این تیم را به فصول آینده امیدوار کرده و آنچه بیش از پیش ارزش کار اردلان را در فصل جاری بیشتر کرده، کسب امتیاز برابر 3 تیم برتر جدول رده‌بندی است! به نظر می رسد اردلام شعار معروف من به اینها نمی بازم فرهاد مجیدی سرمربی محبوب و سابق استقلال را الگوی خود قرار داده است.


ت ت
کدخبر: 205411 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها