محبوب کی‌روش، مغضوب بقیه؛ شرایط پیچیده ترابی در تیم ملی

ترابی بعد از رفتن کی‌ روش هیچ گلی در تیم ملی نزده و حالا حتی در غیاب 5 بازیکن هم فرصت بازی پیدا نمی‌کند.

محبوب کی‌روش، مغضوب بقیه؛ شرایط پیچیده ترابی در تیم ملی

به گزارش منیبان؛ مهدی ترابی در شروع فوتبالش به آماری رسیده بود که کمتر بازیکنی در تاریخ فوتبال به آن دست پیدا می‌کند. به طور طعنه‌آمیزی، تعداد گل‌های ملی مهدی ترابی از گل‌ باشگاهی‌اش بیشتر بود. در زمانی که ترابی در سایپای مجید جلالی نیمکت‌نشین بود، توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت می‌شد. ترابی آن زمان، 3 فصل برای سایپا بازی کرده بود که در مجموع فقط 2 گل زده بود. اما در تیم ملی، از 23 خرداد 94 که برای اولین بار در لباس تیم ملی گل زد، کمتر از یک سال زمان برد که گل‌های ملی‌اش 2 برابر تعداد گل باشگاهی‌اش شود. ترابی در آن یک سال به ازبکستان، ژاپن، قرقیزستان و گوام گل زده بود. ترابی بعد از آن در دو بازی دوستانه متوالی هم دروازه ازبکستان و بولیوی را باز کرده بود. اما با جدایی کارلوس کی‌روش، سرمربیان بعدی اعتقاد ویژه‌ای به او نداشتند و شرایط برای مهدی ترابی عوض شد.

ترابی از 24 مهر سال 97 تا به حال اصلا گلی در تیم ملی نزده است. او در این 3 سال‌ونیم، حتی کمتر برای تیم ملی بازی کرده است. در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، مهدی ترابی فقط در اولین بازی و آن هم به عنوان تعویضی برای ایران بازی کرد. ترابی در آن بازی نزدیک به 20 دقیقه فرصت خودنمایی داشت، ولی هیچ شوتی نزد، پاس‌کلیدی نداد، دریبل موفق نداشت، یک توپ لو داد و یک خطا کرد. نمایشی که باعث شد دراگان اسکوچیچ روی نام او یک قلم قرمز بکشد و دیگر از او در ترکیب ایران استفاده نکند. ترابی در هر 7 بازی بعدی، یا روی سکو و یا روی نیمکت نشست. 

مهدی ترابی این فصل برای پرسپولیس 3 گل زده و یک پنالتی گرفته است. او با ارسال 8 پاس‌گل، فقط یک گل کمتر از بهترین پاسور لیگ ساخته است. ترابی با نمره متریکا 7.20، جزو 5 بازیکن برتر این فصل هم هست. شرایط ویژه بازی برگشت مقابل کره‌جنوبی، مهدی ترابی را به بازگشت به ترکیب تیم ملی امیدوار کرد.تیم ملی صادق محرمی و سعید عزت‌اللهی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. از آن مهم‌تر اینکه 3 بازیکن هجومی اصلی ترکیب تیم ملی به دلیل کرونا، شرایط بازی نداشتند. اما حتی با دوری علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سامان قدوس، 3 رقیب مهدی ترابی در تیم ملی باز هم نوبت به حضور او نرسید. اسکوچیچ در این بازی ترجیح داد که وحید امیری را یک خط جلوتر ببرد و برای تعویض هم از اللهیار صیادمنش، کریم انصاری‌فرد و امیرحسین حسین‌زاده استفاده کند ولی به مهدی ترابی اعتماد نکند. ستاره سابق تیم ملی حالا مدت‌هاست که دیگر جایی در ترکیب تیم ندارد؛ حتی با غیبت 5 بازیکن اصلی! 

 


ت ت
کدخبر: 73982 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها