سر نخواستن این ستاره دعواست؛ از اینجا رانده، از آنجا مانده!

پیشنهاد پیوستن کریستیانو رونالدو به پاری‌سن ژرمن، توسط مدیران این باشگاه رد شد.

سر نخواستن این ستاره دعواست؛ از اینجا رانده، از آنجا مانده!

به گزارش منیبان، تور اروپا گردی مدیربرنامه‌های کریستیانو رونالدو، از لندن آغاز شد، به باواریا و بارسلون رسید و ظاهراً اکنون در ایستگاه پاریس متوقف شده است. کریستیانو از شرایطش در منچستریونایتد راضی نیست و می‌خواهد هر طور شده، فصل آینده را در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. فرقی هم نمی‌کند مقصدش در شرق اروپا باشد یا مرکز و حتی شبیه جزیره ایبریا! مهر «غیرقابل فروش» منچستریونایتد بر رونالدو هم حتی نتوانسته مدیربرنامه‌های او را از پیشنهاد دادنش به انواع تیم‌ها منصرف کند و درحالی که اردوی پیش فصل منچستریونایتد درحال برگزاری و 2 هفته‌ای است که شیاطین سرخ درحال آماده‌سازی برای آغاز لیگ برتر انگلیس و حضور در لیگ اروپا هستند، کریستیانو رونالدو غایب سرشناسِ کمپ تمرینی این تیم بوده. دلیل غیبت رونالدو، مشکلات خانوادگی اعلام شده اما سوال اینجاست مشکلات خانوادگی کریستیانو، به چه مدت زمانی برای حل شدن نیاز دارند؟ او که تعطیلات تابستانی را  به خوبی در اسپانیا پشت سر گذاشت و حسابی هم خبرساز شد، هم‌اکنون موظف است در تمرینات این تیم حاضر شود و غیبتش تا  همین‌جای کار هم شانس به دست آوردن بازوبند کاپیتانی در فصل آینده را از او گرفته است.

ابتدا چلسی و حالا پاریس

درحالی که رونالدو به خاطر عدم حضور شیاطین سرخ در لیگ قهرمانان نمی‌خواهد با آن‌ها بماند، این موضوع از ماه آوریل مشخص شده بود و این که کریستیانو تکلیف باشگاه و سرمربی جدید تیم را کاملاً مشخص نکرده، رفتاری کاملاً غیرحرفه‌ای است. البته تن‌هاخ ابتدای هفته اعلام کرد روی حضور کریستیانو در ترکیب تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده و تاکتیک‌های فصل آینده، قرار است حول محور حضور او در نوک خط حمله چیده شود. درحالی که سیتی با ارلینگ هالند و لیورپول با داروین نونی‌یز در فصل آینده حاضر خواهند بود، کریستیانو رونالدو چاره‌ای غیر از اعاده حیثیت مقابل مهاجمان نسل جدید با لباس منچستریونایتد نخواهد داشت. او فصل گذشته هم به خوبی جایگاهش را در صدر جدول گلزنان بعد از سون‌هیونگ مین و محمد صلاح بهبود بخشید اما این بازیکن پس از آنکه توماس توخل اعلام کرد نیازی به حضور رونالدو در ترکیب تیمش نداشته و مدیران بایرن‌مونیخ  اعلام کردند قرارداد بستن با بازیکن 37 ساله، بر خلاف فلسفه کاری باشگاه است، خودش را به پاریس پیشنهاد داده و پایتخت نشینان فرانسه عقد قرارداد با بازیکنی که حداقل 30 میلیون پوند مبلغ رضایتنامه نیاز داشته را غیر منطقی می‌دانند. ضمن این که آن‌ها در ترکیب فاز تهاجمی تیمشان امباپه، نیمار و لئو مسی را دارند.

ضرورت حضور در تمرینات، هرچه سریع‌تر

حالا کریستیانو رونالدو که یک ماه دیگر تا آغاز فصل فوتبال اروپا فرصت دارد، هیچ مشتری دست به نقدی از میان تیم‌های مطرح اروپا نداشته و اگر اصرار بر ترک منچستریونایتد برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا دارد، شاید سلتیک اسکاتلند، کلوب بروخه، شاختار دونتسک و المپیک مارسی، انتخاب‌های خوبی برای صاحب 5 عنوان توپ طلا باشند؛ به خصوص این که کریس اعلام کرده برای حضور در لیگ قهرمانان حاضر است دستمزدش را در حد نیاز کاهش دهد. البته تیم‌هایی چون ستاره سرخ بلگراد و اشتروم گراتس در مرحله پلی‌آف حضور دارند! کریستیانو رونالدو قطعاً بازیکنی نیست که عدم حضورش در تمرینات تیم، به معنای عدم انجام تمرینات اختصاصی و از دست دادن آمادگی جسمانی باشد اما عدم حضور در تمرینات تیمی، شاید سرانجام به قیمت از دست رفتن شانس بازی‌اش در ترکیب ثابت تیم تحت هدایت تن‌هاخ در سال منتهی به جام‌جهانی 2022 تمام شود؛ اتفاقی که اندک شانس او برای کسب ششمین توپ طلا را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

رویای همبازی شدن مسی و رونالدو

از زمان حضور مسی و رونالدو در لالیگا و جذابیت بخشیدن به ال‌کلاسیکو، هواداران فوتبال آرزو داشتند روزی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را در کنار یکدیگر در ترکیب یک تیم ببینند و اگرچه لئو هم نسبت به رخ دادن این اتفاق ابراز علاقه کرده، این کار فعلاً شدنی نیست. سال 2015، زمانی که از لیونل مسی درباره همبازی شدنش با رونالدو پرسیدند، او گفت: «بله، من همواره از بازی کردن در کنار بهترین‌ها لذت می‌برم و کریستیانو یکی از بهترین‌هاست. البته که شاید کمی سخت باشد در ترکیب یک تیم ما در کنار یکدیگر به میدان برویم». به هرحال، شاید این وعده در لیگ ام‌ال‌اس و در سال‌هایی نه‌چندان دور اتفاق بیفتد اما چیزی که اکنون مشخص به نظر می‌رسد، حضور رونالدو با منچستریونایتد در فصل آینده لیگ اروپا و حضور لیونل مسی با پاریس در تورنمنتی است که رونالدو این فصل از هیچ تلاشی برای محقق کردن آرزوی بیستمین حضور متوالی‌اش در آن دریغ نکرد.


ت ت
کدخبر: 97119 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها