حزب ندای ایرانیان به رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست درباره آلودگی هوا نامه نوشت.

به گزارش منیبان، متن نامه حزب ندای ایرانیان به شرح زیر است:

به نام خدا

معاون محترم رئیس‌جمهور

و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست

با سلام؛

حزب ندای ایرانیان بر مبنای وظیفه‌ اجتماعی خود و برای پیگیری حقوق شهروندی و اساسی مردم، بررسی ترک فعل و ناکارآمدی دستگاه‌های متولی در حوزه اجرای قانون هوای پاک را در دستور کار قرار داده است.

آمار وحشتناک افزایش بیماری‌های ناشی از عوارض آلاینده‌های هوا در شهرهای بزرگ و افزایش آمار مرگ و میر در شرایط آلودگی هوا درکشورمان و بی‌خیالی مقامات دیگر اجازه نمی‌دهد به سادگی از کناراین فاجعه بگذریم. با شعار و فرافکنی و پاسخ‌های مبهم و پاک کردن صورت ‌مسأله چنانچه تاکنون دیده‌ایم نیز ذره‌ای از میزان آلودگی کاسته نمی‌شود.

بر همین اساس و در راستای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال ۱۳۸۷ و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و همچنین مفاد شیوه‌نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مجوزهای دولتی و مجوزهای مؤسسات خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی - مصوب۱۳۹۷/۷/۲۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن؛ از حیث لزوم انجام تکالیف قانونی و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قانون هوای پاک ازسوی سازمان حفاظت محیط‌زیست منطبق با مواد ۳، ۱۲، ۲۵، ۳۰، ۳۱و. قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶/۴/۲۵، اعم از اقدامات ملموس وافعال عینی مرتبط با موضوع را ظرف مدت متعارف و قانونی (حداکثرده روز کاری) به‌منظور بهره‌برداری فنی و آگاهی افکار عمومی در سامانه سازمان بارگذاری یا به حزب ندای ایرانیان در مقام تشکیلاتی سیاسی و اجتماعی اعلام فرمایید.

بدیهی است در صورت استنکاف از پاسخ، از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری خواهد شد.

پیشاپیش از مساعدت آن مقام محترم برای روشن شدن ابعاد این فاجعهملی و مجازات عاملین آن و انجام اقدامات عملی برای نجات جان وسلامت شهروندان سپاسگزارم.

سید شهاب‌الدین طباطبایی

دبیرکل

کدخبر: 190584 تاریخ انتشار