بر اساس این مقاله از مجله کوروش، اگر این ۱۲ علامت را دارید، احتمالاً به بیماری قلبی مبتلا هستید و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا علائم سکته قلبی خاموش در زنان و مردان را به تعویق بیندازید.

به گزارش منیبان؛ اگر این ۱۲ علامت را دارید، احتمالاً به بیماری قلبی مبتلا هستید و باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا علائم سکته قلبی خاموش در زنان و مردان را به تعویق بیندازید.

۱- توقف تنفس یا آپنه در خواب

«آپنه خواب» یا در واقع همان قطع تنفس در خواب به دلیل انسداد راه هوایی در گلو و بینی در هنگام خواب ایجاد می شود و گاهی ممکن است بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد یکی از اختلالاتی است که باید بسیار جدی گرفته شود، زیرا یکی از علائم بیماری قلبی. آپنه خواب در برخی موارد می تواند کشنده باشد، بنابراین در صورت مشاهده این علامت حتما به متخصص قلب مراجعه کنید. در واقع، زمانی که شما خروپف می کنید، خروپف با قطع تنفس قطع می شود و مغز شما ممکن است اکسیژن کافی دریافت نکند. آپنه خواب خطر فشار خون بالا، سکته مغزی و ریتم غیر طبیعی قلب را افزایش می دهد. آپنه خواب قابل درمان است و باید به عنوان یکی از علائم مهم بیماری قلبی و علائم حمله قلبی خاموش جدی گرفته شود.

۲- بثورات پوستی زرد و نارنجی

اگر سطح تری گلیسیرید خون شما بالا باشد، پوست اطراف انگشتان دست و پا ممکن است دچار بثورات زرد و نارنجی شود که نشانه بیماری قلبی از جمله قبل از انفارکتوس میوکارد است. برخی از این چربی‌های موجود در خون شما نقش مهمی در تقویت شریان‌ها و رگ‌ها دارند و اگر بیش از حد طبیعی باشند، یکی از علائم مهم بیماری قلبی است و ممکن است شما را در معرض خطر حملات قلبی و سکته قرار دهد.

۳- قدرت بدنی ضعیف

آیا می دانستید که قدرت دستان شما به معنای قدرت قلب شماست؟ تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه فشار دست شما قوی‌تر باشد، احتمال ابتلا به بیماری قلبی کمتر می‌شود. اگر دست شما به اندازه کافی ضعیف است که بتواند اجسام را فشار دهد، ممکن است نشانه مهمی از بیماری قلبی باشد. با این حال، بهبود این عملکرد نمی تواند نشانه ای از سلامت قلب شما باشد و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۴- لکه های تیره زیر ناخن

اگر ناخن های شما بدون دلیل و بدون ضربه یا آسیب، نشانه خونریزی زیر ناخن است، ممکن است در قلب یا دریچه های آن عفونت داشته باشید. ابتلا به دیابت نیز می تواند باعث این امر شود. افرادی که این علامت را دارند دو تا چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و سکته هستند. این تیرگی ناخن می تواند نشانه ای از حمله قلبی خفیف نیز باشد.

۵- سرگیجه

سرگیجه یکی دیگر از علائم مهم بیماری قلبی، از جمله علل و علائم حمله قلبی خاموش در مردان و زنان است. البته سرگیجه ممکن است به دلایل مختلفی در شما ایجاد شود که یکی از آنها بیماری قلبی است. اما یکی از اولین گام ها در حمله قلبی، شناسایی و درمان علائم قبل از وقوع سکته است. در این مورد نیز علت اصلی سرگیجه نرسیدن خون کافی به مغز است و بنابراین علت سرگیجه ممکن است نامنظم شدن ریتم قلب و ضعیف شدن عضله قلب باشد، به خصوص اگر این حالت با احساس لرزش همراه باشد. و ضربان قلب سریع

۶- مشکلات جنسی

شاید باور نکنید، اما در برخی موارد، بی میلی جنسی در مردان و زنان نشانه بیماری قلبی است و فرد در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی است. اختلال نعوظ در مردان ممکن است به دلیل مشکلات سیستم گردش خون به دلیل فشار خون بالا یا کلسترول بیش از حد باشد. اختلالات گردش خون نیز میل جنسی را در زنان کاهش می دهد.

۷- تغییر رنگ پوست

انگشتان آبی یا خاکستری ممکن است به دلیل گردش خونی باشد که اکسیژن لازم را ندارد. این به دلیل اختلال در عملکرد قلب و انسداد رگ های خونی است. در این صورت حتی احتمال خونریزی در پوست دست و پا نیز وجود دارد. تغییر رنگ پوست یکی از علائم بیماری قلبی است.

۸- خونریزی لثه

اگرچه ارتباط بین خونریزی لثه و بیماری قلبی هنوز مشخص نیست، اما مطالعات نشان می دهد که لثه های متورم یا خونریزی می تواند منجر به التهاب قلب شود. یک نظریه این است که باکتری ها از طریق لثه وارد جریان خون شده و باعث التهاب در قلب می شوند. بیماری های لثه که منجر به از دست دادن دندان می شود حتی خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

۹- لکه های تیره روی پوست

لکه های تیره ضخیم در نواحی مانند گردن، زیر بغل و کشاله ران معمولا زمانی ایجاد می شوند که بدن شما با هورمون انسولین مشکل داشته باشد. در واقع زمانی که بدن شما در برابر هورمون انسولین مقاوم است و مبتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک هستید، بهتر است برای کنترل قند خون و همچنین بررسی قلب به پزشک متخصص مراجعه کنید. اینها ممکن است علائم بیماری قلبی باشند.

۱۰- مشکل در تنفس

تنگی نفس و تنفس متناوب ممکن است شامل علائم بیماری قلبی، نارسایی قلبی، ریتم غیر طبیعی قلب یا حمله قلبی باشد. اگر بعد از انجام برخی فعالیت ها مانند ورزش یا پیاده روی سبک و یا حتی در حالت دراز کشیدن مشکل تنفسی دارید و قبلاً چنین نبوده است، بهتر است به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید، زیرا ممکن است این یک علامت مهم باشد. بیماری قلبی داشته باشد.

اگر در این موارد در قفسه سینه خود نیز احساس درد می کنید، حتما به اورژانس مراجعه کنید، زیرا ممکن است یکی از اولین علائم حمله قلبی شدید باشد.

۱۱- تورم در قسمت پایین پاها

تورم در پاها هنگام نشستن زیاد، زیاد ایستادن یا در دوران بارداری محتمل است. در موارد دیگر، این ممکن است به دلیل نارسایی قلبی و گردش خون ضعیف باشد. تورم پاهای شما ممکن است به دلیل لخته شدن خون باشد که جریان خون را از اندام تحتانی به قلب متوقف می کند.

اگر تورم پاها به طور ناگهانی رخ داد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است به دلیل بیماری قلبی از جمله قبل از سکته قلبی در مردان، زنان و حتی جوانان باشد.

۱۲. خستگی مفرط

همیشه خستگی را نخوابانید و زیاد کار نکنید. یکی از علائم مهم بیماری قلبی می تواند باعث احساس خستگی در شما شود زیرا ماهیچه قلب به اندازه کافی قوی نیست که بتواند نیازهای بدن شما را برآورده کند. از طرفی احساس ضعف و خستگی می تواند به دلایل مختلفی مانند کم خونی، سرطان یا حتی افسردگی باشد. با درمان افسردگی و خستگی به صورت اصولی و زیر نظر پزشک در واقع از همان قدم اول پیشگیری از سکته قلبی را شروع می کنید.

کدخبر: 83180 تاریخ انتشار