شناسایی ۶ هزار کودک کار در کشور

سرپرست امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی، جذب و ساماندهی ۶ هزار کودک کار و خیابان در سراسر کشور خبر داد.

شناسایی ۶ هزار کودک کار در کشور

به گزارش منیبان؛ "محمدرضا حیدری‌ها" سرپرست امور آسیب‌دیدگان اجتماعی و سرپرست مرکز فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح جذب و ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: سازمان بهزیستی به عنوان سازمان حمایتی در حوزه کودکان کار و خیابان اقدام به ساماندهی این کودکان می‌کند. یک سری از مراکز آموزشی حمایتی ما وظیفه دارند کودکان را در خیابان شناسایی، جذب و هدایت کنند به مراکز روزانه و برای آن‌ها پرونده شخصیت، روانشناسی و مددکاری برای هر کودک تشکیل دهند.

وی با اشاره به آخرین آمار کودکان کار و خیابان ادامه داد: ۶ هزار کودک کار و خیابان در کشور شناسایی شده‌اند و برای همه این کودکان پرونده تشکیل شده است و اقدامات مددکاری و روانشناسی را برای این کودکان و خانواده‌هایشان انجام می‌دهیم.

 

سرپرست امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در کل کشور نزدیک به ۸۰ درصد و در تهران نزدیک به ۷۳ درصد از کودکان کار و خیابان شناسایی شده از اتباع سایر کشورها هستند. یک سری از کمک‌های ما که شامل کمک‌های مالی هم می‌شود صرفا برای خانواده‌هایی است که دارای اوراق هویتی و اجازه اقامت در کشور هستند، اما کودکان و خانواده‌هایشان که اجازه اقامت در کشور ندارند خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای برای آن‌ها برای آن‌ها انجام می‌شود و قانون‌گذار اجازه پرداخت مستقیم کمک‌های مالی را به این خانواده‌ها به ما نداده است.


ت ت
کدخبر: 114824 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها