نخست وزیر انگلیس بیرون انداخته شد؟

اوایل ماه اکتبر رسانه‌ها گزارش دادند که تعدادی از قانونگذاران انگلیس خواستار جایگزینی بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس هستند.

نخست وزیر انگلیس بیرون انداخته شد؟

به گزارش مُنیبان، اوایل ماه اکتبر رسانه‌ها گزارش دادند که تعدادی از قانونگذاران انگلیس خواستار جایگزینی بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس هستند.

والاس به روزنامه انگلیسی "تایمز" گفت: «من می‌خواهم تا پایان دوره‌ام به عنوان وزیر دفاع انگلیس باقی بمانم. من این شغل را دوست دارم و کارهای زیادی هم برای انجام دادن دارم. من همچنین از نخست‌وزیر می‌خواهم که در مقام خود باقی بماند.»

در عین حال، بن والاس از حزب محافظه‌کار انگلیس به دلیل انجام "بازی سیاسی حدس و گمان" انتقاد کرد.

والاس در ادامه به این روزنامه گفت: «مردم ثبات و امنیت می‌خواهند و اگر دولت در تحقق آن با شکست مواجه شود، آن‌ها ما را به نقطه مقابل و به اپوزیسیون می‌فرستند.»

دولت لیز تراس به دلیل سیاست‌هایش در حوزه اقتصاد و عدم توانایی درخصوص کنترل تورم و قیمت‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. روز جمعه تراس اقدام به برکناری کوازی کوارتنگ، وزیر دارایی دولتش به دلیل تبعاتی که برنامه‌های کاهش مالیات ارائه شده از سوی وی در بازارهای مالی انگلیس به وجود آورد، کرد. پس از این رخداد جرمی هانت، وزیر خارجه اسبق انگلیس به عنوان جانشین کوارتنگ در وزارت دارایی این کشور معرفی شد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 115928 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها