قهرمانی ژاپن در جام جهانی با این مهاجم

داستان این سریال که به‌‌‌تازگی پخش شده و طرفداران زیادی را هم جذب کرده درباره فوتبال ژاپن است که طی دوره‌‌‌ها به‌‌‌رغم امکانات زیاد از قهرمانی در جام‌‌‌جهانی عاجز بوده است.

قهرمانی ژاپن در جام جهانی با این مهاجم

به گزارش مُنیبان؛ بچه‌‌‌های نسل‌‌‌های مختلف با کارتون محبوب «فوتبالیست‌‌‌ها» خاطره دارند. پویانمایی که زمینه‌‌‌ساز علاقه‌‌‌مندی نوجوانان به فوتبال و پیشرفت این رشته ورزشی در ژاپن شد و در کشور ما هم محبوب بود. حالا چند دهه بعد، ژاپنی‌‌‌ها با «قفل آبی» از راه رسیده‌اند تا فرمول‌‌‌های موفق انیمه‌‌‌های ژاپنی را در ترکیب با داستان جذاب و پرطرفدار سریال کره‌‌‌ای «بازی مرکب» تبدیل به سریالی فوتبالی کنند. شاید ترکیب این چیزها کمی نامانوس باشد اما از ژاپنی‌‌‌ها برمی‌‌‌آید. با معرفی این انیمه پرطرفدار و جالب با ما باشید.

وقتی ژاپن می‌‌‌خواهد قهرمان جهان شود

داستان این سریال که به‌‌‌تازگی پخش شده و طرفداران زیادی را هم جذب کرده درباره فوتبال ژاپن است که طی دوره‌‌‌ها به‌‌‌رغم امکانات زیاد از قهرمانی در جام‌‌‌جهانی عاجز بوده است. انجمن فوتبال این کشور یا در حقیقت همان فدراسیون‌‌‌شان تصمیم می‌‌‌گیرد کار هدایت تیم را به یک مربی عجیب به‌‌‌نام جینپاچی بدهد. جینپاچی معتقد است تیم ژاپن برای قهرمانی جهان هیچ چیزی کم ندارد جز یک مهاجم تمام عیار، گلزن و البته ازخودراضی که در لحظات حساس دنبال پاسکاری نباشد و خودش گل بزند. با بررسی زیاد 300 بازیکن جوان و با استعداد از سراسر ژاپن در محلی مرموز زندانی می‌‌‌شوند. این مکان «قفل آبی» نام دارد. بازیکنان باید مثل سریال جالب «بازی مرکب» طی چالش‌‌‌هایی رقبا را حذف کنند. آخرین نفری که باقی می‌‌‌ماند مهاجم اصلی تیم ژاپن در جام‌‌‌جهانی خواهد بود. حذف‌‌‌شدگان هم هیچ‌‌‌وقت حق بازی برای تیم‌‌‌های ملی ژاپن در رده‌‌‌های مختلف را ندارند. چالش‌‌‌های که جینپاچی طراحی می‌‌‌کند در ظاهر پرخطر، دشوار و غیرمرتبط با فوتبال هستند؛ اما پشت هرکدام یک دلیل جالب فوتبالی خوابیده. 

ضعف و قوت سریال چیست؟

سریال ایده جالب و متفاوتی دارد. هم از ظرفیت‌‌‌های ورزش محبوب فوتبال استفاده می‌‌‌کند. هم یک داستان پر از چالش و رقابت بین شخصیت‌‌‌ها دارد. معماها و گره‌‌‌های جالب داستانی باعث می‌‌‌شود سریال برای طیف وسیعی از مخاطبان اعم از نوجوان تا بزرگسال محبوب باشد. هرچند خشونت‌‌‌های لحظه‌‌‌ای‌‌‌اش باعث می‌‌‌شود برای کودکان مناسب نباشد. تنها نقطه ضعف سریال را می‌‌‌توان در نریشن‌‌‌های طولانی که شخصیت‌‌‌ها می‌‌‌گویند دانست. مثل هر انیمه ژاپنی دیگری، در این سریال هم یک شخصیت وقتی با خودش صحبت می‌‌‌کند کلی نریشن می‌‌‌شنویم که تاثیر چندانی در پیش‌‌‌برد داستان ندارند و ریتم را هم خراب می‌‌‌کنند. سریال از کاربران سایت IMDB نمره بسیار بالای 8.5 را گرفته که گویای موفقیت آن در جذب مخاطب است. 

 


ت ت
کدخبر: 119232 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها