آیا این ترکیب تیم ملی است؟/ بررسی چند ابهام خاص!

در فاصله کمتر از 10 روز تا آغاز جام جهانی 2022 و درحالیکه هنوز کارلوس کی‌روش، فهرست 26 بازیکن‌ تیم ملی را برای حضور در قطر اعلام نکرده است، ترکیب اصلی بازی اول برابر انگلیس تا حدود زیادی مشخص است.

آیا این ترکیب تیم ملی است؟/ بررسی چند ابهام خاص!

به گزارش منیبان، درحقیقت کارلوس کی روش برابر نیکاراگوئه، سیستم و نوع بازی تیم ملی برابر سه شیرها را تست کرد و جواب لازم را هم گرفت. حالا او فقط باید پازل نیروی انسانی‌اش را تغییر بدهد و بهترین و بهینه‌ترین‌ها را وارد ترکیبش کند. تیم ملی طبق نظر کی‌روش همچنان به 3-3-4 وفادار است. البته با این تفاوت که برابر انگلیس احتمالا این چیدمان بیشتر شبیه 1-4-1-4 است. کی‌روش می‌خواهد بازی انگلیس را قبل از رسیدن به یک سوم دفاعی‌ تیم ملی، خراب کند پس باید جلوی رسیدن توپ به امثال شاو و تریپیه در جناحین گرفته شود. بنابراین، او تیمش را با 5 نفر در زمین رقیب خواهد چید. یکی از مهمترین ابهام‌ها درباره ترکیب تیم ملی برابر انگلیس، انتخاب بین خلیل‌زاده و پورعلی‌گنجی برای حضور کنار کنعانی‌زادگان است. خلیل‌زاده قدرت دفاعی بیشتری نسبت به پورعلی‌گنجی دارد ولی ترجیحش این است که به جای انجام یک خطای ساده، بازیکن حریف را راهی بیمارستان کند! این نکته با توجه به غنای تکنیکی بالای امثال ساکا، استرلینگ، گریلیش و فودن به ضرر تیم ملی است. پورعلی‌گنجی مدافع آرام‌تری است ولی با خود واقعی‌اش هنوز فاصله دارد و مطمئنا این فاصله تا جام جهانی برطرف نخواهد شد و پورعلی گنجی که کی روش می خواهد را می توانید در جام ملتهای آسیا ببینید. جامی که تقریبا یک سال بعد در همین دوحه برگزار می شود.

گریلیش یا فودن؟ انتخاب ساوت‌گیت برای سمت چپ خط هجومش یکی از این دو نفر است و حالا باید به رضاییان بازی داد یا محرمی؟ محرمی مدافع بهتری است و رضاییان، قطعا در ضدحملات با توجه به کلکسیون مهارت‌هایش شامل سرعت بالا، غنای تکنیکی، حرکات مورب، قدرت زدن ضربات آخر و ارسال‌های دقیقش بیشتر به کار تیم ملی می‌آید، بخصوص که لوک شاو، اصولا جزو مدافعان قدر و سخت‌گیر دسته‌بندی نمی‌شود. آمادگی سردار آزمون هنوز مشخص نیست. او از فهرست آخرین بازی لورکوزن پیش از جام جهانی خط خورده و این یعنی کی روش فقط بازی با تونس را برای محک زدن آمادگی‌اش پیش رو دارد. اگر آزمون به ترکیب اصلی نرسد، همه چیز به هم خواهد خورد. در این حالت یا بازیکنی جای او را در پیشانی خط حمله می‌گیرد که قطعا کیفیت آزمون را ندارد و یا کی‌روش، مجبور می‌شود طارمی را به جای او ببرد و سپس ترکیب خط دوم و سومش را تغییر بدهد. بودن یا نبودن آزمون، تعیین‌کننده پست بازی وحید امیری هم هست. اینکه امیری به خط سوم می‌رود یا اینکه هافبک ثقل در خط دوم می‌شود، نوع و ریتم بازی تیم ملی را تعیین می‌کند.

خط دوم تیم ملی با فقدان یک مرد جنگجوی آماده روبروست. همه امید کی‌روش به امید ابراهیمی بود اما امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت، جام جهانی را از دست داده است. احمد نوراللهی با سپری کردن دوران مصدومیت به میادین برگشته ولی در همان 21 دقیقه بازی شباب الاهلی هم ثابت کرد هنوز کاملا آماده نیست. روزبه چشمی، گزینه مناسبی نیست چون در پست او، عزت اللهی هم هست و احتمال زیاد کی‌روش از او استفاده می کند. کی‌روش برای این خط، عزت‌اللهی و امیری را در ترکیب دارد ولی برای انتخاب نفر سوم، مردد است. نوراللهی انتخاب اول و اصلح است ولی اگر او نباشد، باید به سراغ قدوس و کریمی و بقیه رفت. در یک نگاه کلی، کی‌روش احتمالا تیمش را با چنین ترکیبی راهی زمین بازی با انگلیس خواهد کرد؛ ترکیبی که در حال حاضر، بهینه‌ترین چیدمان برای تیم ملی خواهد بود: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون. البته اگر همه این یازده نفر در لیست 26 نفره باشند که بسیاری از آنها قطعا هستند و شاید 10-20 درصدشان در لیست 26 نفره نباشند. 


ت ت
کدخبر: 121033 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها