شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

دو خط برای احداث ترامو در تهران مشخص شد/ بیش از ۳ هزار اتوبوس تحویل گرفته‌ایم

شهردار تهران گفت: تهیه اتوبوس‌ خارجی در دستور کار است و فراتر از اتوبوس به تراموا فکر می‌کنیم و برای احداث آن ۲ خط مشخص شده است.

دو خط برای احداث ترامو در تهران مشخص شد/ بیش از ۳ هزار اتوبوس تحویل گرفته‌ایم

به گزارش منیبان؛ علیرضا زاکانی،  شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های ما موضوع حمل و نقل است و ما ۴ تحول را در دستور کار داریم.

او افزود: بزرگترین مشکل شهر ما مشکل ترافیک است که مردم دارند رنج می‌برند و ما برای رفع تمامی مشکلات کالبدی ابر پروژه نوسازی شهر را در دستور کار داریم.

شهردار تهران بیان کرد: به موضوع اتوبوسرانی و تاکسیرانی توجه ویژه داریم و امیدواریم بتوانیم ظرفیت اتوبوس را افزایش دهیم؛ شهر ما به بیش از ۹ هزار دستکاه اتوبوس نیاز دارد.

شهرداری تهران ادامه داد: در کنار آن توسعه فعالیت‌ها را در حوزه مترو گسترش خواهیم داد تا یک افق ۵ ساله داشته باشیم و از الگو‌های متفاوت حمل و نقلی استفاده کنیم.

زاکانی درباره تراموا افزود: تراموا هم ظرفیت پاکی را قرار می‌دهد و هم الگو پیشرفت ارائه خدمات هست و هزینه پایین تری نسبت به مترو دارد.

او  بیان کرد: برای تراموا ۲ خط مشخص شده و‌توجه به حمل و نقل عمومی را داریم. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد حمل و نقل با خودرو‌های شخصی است و باید این موضوع را بر عکس کنیم و شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تهران گفت: قرارگاه مسکن یک کار شبانه روزی ما است و تعهد کردیم سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکن را تسهیل کری کنیم و در حال حاضر برای ۳۴۰ هزار واحد تفاهم نامه نوشته‌ایم.

شهردار تهران اظهار کرد

: ما تمام ظرفیت‌هایی که به ارتقا حمل و نقل عمومی کمک کند را استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس تحویل گرفته‌ایم و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تا پایان سال نوسازی خواهند شد.

او گفت: تهیه اتوبوس‌ از خارج از کشور در دستور کار است و فراتر از اتوبوس به تراموا فکر می‌کنیم.


ت ت
کدخبر: 121089 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها