کلاهبرداری با دریافت بیعانه خرید خودرو

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری مرد جوانی که با درج آگهی جعلی درسایت دیوار، اقدام به کلاهبرداری به ارزش 3 میلیارد ریالی نموده بود، خبر داد.

کلاهبرداری با دریافت بیعانه خرید خودرو

به گزارش منیبان؛ سرهنگ بهمنی، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا اظهار داشت، پس از مشاهده تبلیغ فروش خودرو با قیمتی بسیار پایین تر از حد معمول، در برنامه دیوار ، با فروشنده تماس گرفته و پس از توافق بر روی قیمت از تهران به بندرعباس آمده و پس از ملاقات با فروشنده و پرداخت مبلغ 3 میلیارد ریالی به عنوان ودیعه به حساب فروشنده واریز کرده‌ام لیکن پس از آن فرد دیگر پاسخگوی تماس بنده نیست. لذا پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات از شاکی با هماهنگی مقام قضایی پرونده اولیه تشکیل شد و با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده طی فرآیند فنی هویت متهم به همراه محل اخفتا وی، شناسایی گردید، سرانجام متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم شناسایی ودستگیر شد و جهت ادامه سیر مراحل قضایی به محاکم ذی صلاح منتقل شد.

سرهنگ بهمنی گفت: متهم ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد وبیان نمود با جلب اعتماد افراد مبلغ ودیعه را دریافت و بعد دیگر سیم کارت جدید تهیه نموده و خط مورد نظر را خاموش می نمودم.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به شهروندان هشدار داد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است؛ در این روش عموما کلاهبرداران کالا یا خدماتی را با قیمتی بسیار پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز نمایند؛ لذا اکیدا توصیه می‌شود شهروندان گرامی تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تاکید کرد:عموم مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.


ت ت
کدخبر: 137775 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها