در اروپا

جریمه، بازداشت و حبس در انتظار ناقضان محدودیت های کرونایی+جزییات

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی با موج سوم و یا چهارم کرونا دست و پنجه نرم می کنند، نقض قرنطینه و محدودیت های کرونایی در این کشورها مجازاتی از جمله جریمه نقدی، بازداشت و یا زندان را به دنبال دارد.

جریمه، بازداشت و حبس در انتظار ناقضان محدودیت های کرونایی+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن،  پلیس فرانسه روز گذشته از جریمه ۱۱۰ نفر در رستورانی مخفی در منطقه نوزدهم پاریس به دلیل نقض قرنطینه و محدودیت های کرونایی خبر داد.

همچنین به گفته پلیس، ۲ نفر از برگزارکنندگان این تجمع به اتهام «به خطر انداختن زندگی دیگران» و همچنین عدم رعایت مقررات بهداشتی بازداشت شدند.

فرانسه به عنوان چهارمین کشور کروناخیز جهان با بیش از ۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و نزدیک به صد هزار جان باخته ناشی از آن، از روز شنبه گذشته به مدت چهار هفته در قرنطینه به سر می برد و رستوران ها، مدارس و بسیاری از کسب و کارها در این کشور تعطیل بوده و تنها مشاغل ضروری و حساس اجازه فعالیت دارند.

همچنین شبکه ب. اف. ام. تی وی فرانسه نوشت که ۶۲ نفر نیز در رستورانی مخفی در ظهر جمعه گذشته در شهر سَن-توئن (در ناحیه ایل-دو-فرانس)، به دلیل نقض محدودیت های کرونایی جریمه شده و مدیر این رستوران مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس نیز با اشاره به اینکه در فرانسه، نقض مقررات کرونایی ۱۳۵ یورو جریمه نقدی به دنبال دارد افزود: در صورت تکرار آن طی دو هفته، این مبلغ به ۲۰۰ یورو افزایش خواهد یافت. همچنین اگر طی یک ماه، سه بار نقض محدودیت هایی کرونایی صورت گیرد، ۶ ماه حبس و ۳ ۷۵۰ یورو جریمه و یا تعلیق گواهینامه رانندگی به مدت سه سال را در پی خواهد داشت.

همچنین پلیس نروژ روز گذشته خبر داد که ارنا سولبرگ، نخست وزیر این کشور را به دلیل رعایت نکردن مقررات کرونایی و برپایی جشن تولد شصت سالگی اش با حضور ۱۳ عضو خانواده در یکی از تفرجگاه های کوهستانی به مبلغ ۲۰ هزار کرون نروژ (۶۰۰ میلیون ریال) جریمه کرده است.

در انگلستان، تجمعات مخفیانه جریمه ۸۰۰ پوند استرلینگ (تقریباً ۹۴۰ یورو) به همراه دارد و اجتماع افراد بیش از شش نفر یا بیش از دو خانوار در خارج از منزل، با ۲۰۰ پوند (تقریبا ۲۳۵ یورو) جریمه مواجه می شوند.  برای هر تکرار جرم، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد و حداکثر مقدار آن ۴۰۰ ۶ پوند (یا تقریباً ۵۲۶ ۷ یورو) است و همچنین برای اجتماعات غیرقانونی بیش از ۳۰ نفر، پلیس مجاز به جریمه های ده هزار پوند استرلینگ (یا تقریباً ۷۶۰ ۱۱ یورو) است.

در ایتالیا که محدودیت های شدید کرونایی از جمله تعطیلی رستوران ها و محدودیت تردد اعمال می شود، ناقضان این قوانین باید جریمه ۴۰۰ یورویی بپردازند.

 در بلژیک، افرادی که به دلایل غیرضروری سفر می کنند، ۲۵۰ یورو و همچنین شرکت کنندگان در مهمانی های مخفی بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ یورو جریمه می شوند.

در لوکزامبورگ، تخطی از قانون منع رفت و آمد اخطار ۳۰۰ یورویی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو جریمه به دنبال دارد.

در آلمان، عدم رعایت محدودیت های تردد، خودداری از ماسک زدن یا تجمعات غیرقانونی در فضاهای عمومی مجازات نقدی تا ۵۰۰ یورو را در پی دارد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در وب سایت وردمیترز، در اروپا از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۱ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده که از این میان، بیش از ۹۴۹ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۹ میلیون نفر بهبود یافته اند.


ت ت
کدخبر: 13883 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها