روسیه، آمریکا را محکوم کرد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه گفت، غرب در حالی از روسیه خواستار دریافت تضمین در مورد تسلیحات هسته‌ای است که همزمان از وقوع جنگ هسته‌ای در آینده بین روسیه و ناتو صحبت می‌کند.

روسیه، آمریکا را محکوم کرد

به گزارش منیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه گفت، غرب در حالی از روسیه خواستار دریافت تضمین در مورد تسلیحات هسته‌ای است که همزمان از وقوع جنگ هسته‌ای در آینده بین روسیه و ناتو صحبت می‌کند.

وزرای امور خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک که اوایل روز سه شنبه منتشر کردند بار دیگر از روسیه خواستند تا به گفت‌وگو با آمریکا بازگشته و ریسک‌های هسته‌ای را کاهش دهد.

مدودف در مطلبی که در پیام رسان تلگرام منتشر کرد نوشت: "آنها بی‌حد و حصر ریاکار بوده و به خودشان و دیگران دروغ می‌گویند؛ اما می‌گویند که کشور ما در حال گسترش دادن اطلاعات دروغ درباره اوکراین است. آنها خواستار آن هستند که روسیه به آنها نوعی تضمین درباره تسلیحات هسته‌ای بدهد؛ اما در حقیقت صحبت از جنگ هسته‌ای در آینده میان کشور ما و ناتو می‌کنند."

دیمیتری مدودف همچنین به آنتونی بلینکن پس از آنکه این وزیر امور خارجه آمریکا به ابراز تاسف از درد و رنج تحمیل شده در اثر بمباران اتمی به مردم ژاپن بدون اشاره به عاملیت کشورش در این حملات پرداخت تاخت.

به گزارش راشا تودی، بلینکن در زمان برگزاری نشست وزرای خارجه گروه هفت در روز سه شنبه در شهر کارویزاوای ژاپن، در گفتگو با یک خبرنگار با این سوال مواجه شد که آیا از نظر او ایده جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای "پیشرفتی ملموس" داشته یا خیر.

ژاپن هم اکنون رئیس فعلی گروه هفت بوده و قرار است در ماه مه میزبان نشست رهبران اعضای این گروه در هیروشیما باشد.

بلینکن اظهار کرد، هیروشیما و ناکازاکی "قوی‌ترین یادآور ویرانی بی‌سابقه و رنج عظیم انسانی وارد شده به مردم ژاپن در نتیجه بمباران‌های اتمی سال ۱۹۴۵ هستند."

مدودف که سابقا رئیس جمهور روسیه بوده در پاسخ به این اظهارات بلینکن خاطرنشان کرد، او "صحبتی از ارتکاب این جنایت توسط کشور خودش نکرد."

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: "آنها چه موجودات فریبکاری هستند. آنها از سلاح های هسته‌ای استفاده می کنند، اما به خاطر آن اظهار ندامت نمی کنند."/ ایسنا


ت ت
کدخبر: 150709 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها