مکرون خط و نشان کشید!+جزییات

به دنبال افزایش مصرف مواد مخدر و کاهش امنیت در فرانسه، امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور به منظور مقابله با گسترش فعالیت قاچاقچیان، خواستار راه اندازی گفتمان وسیع ملی در این زمینه شد.

مکرون خط و نشان کشید!+جزییات

به گزارش منیبان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، شامگاه یکشنبه در مصاحبه با نشریه فرانسوی لوفیگارو، خواستار راه اندازی گفتمان گسترده ملی به منظور مبارزه با  مصرف مواد مخدر و همچنین مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر  شد.

مکرون همچنین بیان کرد: مصرف کنندگان مواد مخدر که از همه اقشار جامعه هستند باید بدانند که اقدام آن ها نه تنها سلامتی کل جامعه را به خطر می اندازد بلکه قاچاق مواد مخدر را به شدت گسترش داده و شبکه اقتصادی خشونت در فرانسه را تقویت می کند.

خط و نشان کشیدن مکرون برای قاچاقچیان مواد مخدر

رئیس جمهوری فرانسه افزود: ریشه کن کردن مصرف مواد مخدر، مادر همه جنگ ها است زیرا مواد مخدر هم به برخی از شبکه های جدایی طلب پیوند می خورد و هم با بزهکاری روزمره کشور ارتباط دارد. با مهلت ندادن به قاچاقچیان بزهکاری را در هرجا که باشد از بین می بریم.

مکرون گفت: از چهار هزار نقطه شناسایی شده و جرم خیز، هزار مورد عملیات ضربتی در هفته های اخیر انجام شده است به نحوی که هر روز یکی از این نقاط پاکسازی می شود.

جرایم نقدی برای مقابله با مواد مخدر؛ تلاش مکرون برای افزایش امنیت

امانوئل مکرون تصریح کرد: از ماه سپتامبر تا کنون ۷۰ هزار مورد جریمه نقدی در این زمینه ثبت شده که معنای آن واضح است. چنانچه فردی مواد مخدر مصرف کند، جریمه خواهد شد و هیچ راه گریزی ندارد.

وی با اشاره به آثار مخرب حشیش نیز گفت: اینکه گفته می شود حشیش ضرری ندارد، کاملا دروغ است. چند جوان در دانشگاه به دلیل شروع مصرف آن اخراج شده اند.


ت ت
کدخبر: 16074 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها