بازنده‌های هفته اول لیگ برتر زیر ذره‌بین؛ پیش‌گیری از بحران

چهار سرمربی در هفته نخست باخت‌های تلخی را تجربه کردند و حالا باید پیش از ورود تیم‌شان به بحران جبران مافات کنند.

بازنده‌های هفته اول لیگ برتر زیر ذره‌بین؛ پیش‌گیری از بحران

به گزارش منیبان، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به انجام می‌رسد و شاهد دیدارهای حساسی خواهیم بود. نتایج هفته اول به گونه‌ای بود که خیلی از سرمربیان و تیم‌های تحت هدایت‌شان نتوانستند توقعات را برآورده کننده و نمایش خوبی نداشتند. آن‌ها در صورتی که موفق نشوند در دیدار پیش رو تغییری در روند به وجود آمده ایجاد کنند، وضعیت‌شان در همین آغاز مسابقات نگران‌کننده خواهد شد.

علیرضا منصوریان: بازهم شروعی ضعیف برای علی‌منصور

فولاد مستحق شکست مقابل گل‌گهر بود اما نه با اختلاف 3 گل. تیم سرخ‌پوش اهواز در شرایطی با 3 گل به میزبان سیرجانی‌اش باخت که نتوانست از سه بازیکن خارجی و تاثیرگذار خود یعنی کریستوفر کنت، موسی کولیبالی و گادوین منشا بهره ببرد. با این وجود عملکرد ضعیف خط دفاعی و همچنین ناتوانی مهاجمان در تبدیل کردن موقعیت‌های ایجاد شده به گل، باعث شد تا فولاد شروعی ضعیف در لیگ بیست‌وسوم داشته باشد. پیش از شروع فصل هم رابطه تیره‌وتاری بین منصوریان و بخشی از هواداران تیم اهوازی وجود داشت و اگر علیرضا نتواند واکنشی سریع به باخت در هفته اول داشته باشد، می‌تواند اختیار سکوها را از دست او خارح کند. یکی از مهم‌ترین مشکلات سرمربی اسبق استقلال در دوران مربیگری‌اش شروع‌های ضعیف در لیگ برتر بوده است. باید دید آیا او می‌تواند در هفته دوم از پس حریف آبادانی‌اش صنعت نفت، در یکی از دربی‌های خوزستانی این فصل بربیاید یا خیر.

عبدالله ویسی: خیال او فعلا راحت است!

صحبت از صنعت نفت شد و طبیعتا باید به سراغ عبدالله ویسی برویم. کسی که به طرز معجزه‌آسایی با نتایج عالی‌ای که در اواخر فصل با نفتی‌ها گرفت، آن‌ها را در سطح اول فوتبال ایران نگه داشت. با این حال برزیل ایران شروع بسیار ضعیفی در لیگ بیست‌وسوم داشت و سنگین‌ترین باخت هفته را به عنوان تیم میزبان متحمل شد. طلایی‌پوشان با سه گل به استقلال باختند و حالا باید در اهواز به مصاف فولاد بروند. چیزی که در بازی برابر شاگردان نکونام حسابی توی ذوق می‌زد، ناهماهنگی بازیکنان نفت و همچنین سنگین بودن بدن‌های آن‌ها بود. ویسی به واسطه کار بزرگی که فصل پیش انجام داد، فعلا حمایت مدیران و هواداران صنعت نفت را دارد اما آن‌ها به هیچ وجه دوست ندارند بار دیگر به عنوان یک تیم فانوس‌به‌دست از آن‌ها یاد شود.

پاکو خمس: بازگشتی با رنگ‌وبوی انتقام؟

«من این تیم را نساختم». این مهم‌ترین جمله‌ای بود که در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی سپاهان و تراکتور مطرح شد. سرمربی اسپانیایی تی‌تی‌ها علنا اعلام کرد که سازنده این تیم، او نبوده است. نقل‌وانتقالات پرتعداد تیم تبریزی حسابی برای آن‌ها در دیدار بزرگ هفته مقابل سپاهان دردسرساز شد و ماحصل ناهماهنگی قرمزپوشان منجر به شکست سنگین سه بر یک شد. حالا خمس باید هر چه سریع‌تر مشکلات زیاد تیمش خصوصا در فاز تدافعی را مرتفع کند و مهیای بازی با پرسپولیس شود. تراکتور با سخت‌ترین برنامه ممکن روبرو شده و باید دید آنها همانند فصل قبل در تبریز مغلوب پرسپولیس می‌شوند یا قرار است اتفاق دیگری رخ دهد. نباید فراموش کنیم که محمدرضا زنوزی چندان پای سرمربیان خود نمی‌ایستد و سریعا رو به تغییر می‌آورد. آیا در بازی بزرگ هفته دوم شاهد بازگشت خمس و شاگردانش خواهیم بود؟

مهدی تارتار: کار سخت ملوانان برای جبران مافات

اولین میزبانِ بازنده لیگ بیست‌وسوم ملوان بندرانزلی بود. مهدی تارتار در جدال با تیم سابقش ذوب‌آهن با نتیجه 2 بر یک شکست را پذیرا شد تا انزلی‌چی‌ها همانند فصل قبل نخستین بازی خود مقابل دیدگان هواداران‌شان را با باخت به پایان برسانند. یکی از مهم‌ترین انتقادهای وارد شده به تارتار این است که تیم او بازیکنان بومی کمی ندارد و همین مساله کمی جایگاه او نزد هواداران ملوان را متزلزل کرده و هنوز بین آن‌ها ارتباط برقرار نشده است. قوهای سپید همانند فصل پیش باید در هفته دوم به مصاف استقلال بروند؛ با این تفاوت که این بازی در ورزشگاه آزادی به انجام می‌رسد و کار ملوان بسیار سخت خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 170579 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها