انتخاب اشتباهی‌ترین مربی تاریخ تاوان سنگینی برای ایران داشت

افشاردوست گفت : پیاتزا می‌خواست همزمان مربی هلند و ایران باشد ...

انتخاب اشتباهی‌ترین مربی تاریخ تاوان سنگینی برای ایران داشت

به گزارش منیبان ؛ محمود افشاردوست درباره روند انتخاب مائوریسیو موتا پائز، سرمربی خارجی و سابق تیم ملی والیبال که انتقادات فراوانی در پی داشت، اظهار داشت: در مقطعی که داورزنی رئیس فدراسیون بود، کمیته فنی برای انتخاب جانشین بهروز عطایی تشکیل و در آن زمان در جلسات این کمیته نام بیش از ۱۴ مربی خارجی مطرح شد که همگی جزو مربیان درجه یک دنیا به شمار می‌رفتند و واقعاً در آن مقطع زمانی هیچ اسمی از پائز مطرح نبود. البته در کنار این مربیان خارجی که هنوز هم مدارک و کاغذ‌های جلسات را دارم، نام چند مربی ایرانی هم مطرح شد. 

وی افزود: باید یادآور شوم که شخص داورزنی در آن زمان مذاکره با مربیان را انجام می‌داد و در جلسات مستمری که برگزار می‌شد نتایج آن مذاکرات به اطلاع اعضای کمیته فنی می‌رسید تا درباره ادامه روند انتخاب سرمربی تبادل نظر شود. همه اعضای کمیته فنی هم متفق القول بودند که هدایت تیم ملی به سرمربی سرشناس خارجی سپرده شود و حتی بحث لورنزتی به صورت جدی در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد فدراسیون مذاکرات را با او ادامه دهد. در ادامه اعلام شد که با آلکنو و هینن هم مذاکراتی صورت گرفته است. 

در جلسات کمیته فنی هیچ صحبتی از پائز مطرح نبود

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال تصریح کرد: در جلسات کمیته فنی اعضا بر اساس اطلاعاتی که مسئول فدراسیون چه داورزنی و چه مرادی در جلسات ارائه می‌کردند، نظراتشان را طرح می‌کردند. در جلساتی که بعداً برگزار شد داورزنی اعلام کرد چند گزینه تمایل ندارند در ایران فعالیت کنند و خود به خود ۷-۸ مربی از تعداد گزینه‌ها کنار رفتند. زمانی که گزینه‌ها یکی پس از دیگری کنار می‌رفتند اعضای کمیته فنی بالطبع بر اساس گزینه‌های باقیمانده بررسی‌ها را انجام می‌دادند. با اینکه از زمان جلسات در دوران ریاست داورزنی ۳-۴ گزینه باقی مانده بودند، در زمان سرپرستی مرادی هم ۲-۳ گزینه دیگر مانند گاردینی، پیاتزا و جولیانی هم به لیست گزینه‌ها اضافه شدند که باز هم در آن مقطع زمانی هیچ صحبتی از پائز مطرح نبود.

چگونه فدراسیون به مربی ناشناسی مانند پائز اطمینان کرد؟

افشاردوست درخصوص اینکه چگونه فدراسیون به مربی ناشناسی مانند پائز اطمینان کرد، اظهار داشت: در زمان سرپرستی مرادی اعلام شد که گاردینی تمایلی به فعالیت در ایران ندارد. مذاکرات با هینن هم به بن بست خورد و طبق اعلام مرادی، جولیانی رقم زیادی از فدراسیون درخواست کرده بود. جالب‌تر آنکه پیاتزا اعلام کرده بود که همزمان هدایت هلند و ایران را انجام می‌دهد تا به صورت حضوری سرمربی هلند باشد و از دور نظراتش را درباره تیم ملی ایران ارائه دهد که واقعاً عجیب بود.

با توجه به این اطلاعات در آن مقطع زمانی باز هم همه اعضا گفتند که مذاکرات با جولیانی و لورنزتی ادامه یابد. پس از این اتفاقات مرادی اعلام کرد که فقط پائز از میان گزینه‌های خارجی باقی مانده و یا باید به گزینه ایرانی اعتماد کنیم. خود تقوی،‌ رئیس فدراسیون والیبال هم در همه جلسات حضور داشت و نظرات را می‌شنید. 

پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: حتی در زمانی که داورزنی ریاست فدراسیون را بر عهده داشت نامه زدم و به او اعلام کردم که وقتی مربی خارجی به ایران نمی‌آید چرا باید به مربیان درجه ۲ خارجی روی بیاوریم و از پیمان اکبری به عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی یاد کردم.

هزینه مربی خارجی و دستیارانش حدود یک میلیون دلار می‌شود

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب سرمربی به پلن و برنامه فدراسیون بستگی دارد. اگر قرار است همانند بلغار‌ها برنامه بلندمدتی داشته باشیم باید از مربیان بزرگی مانند بلنجینی استفاده کنیم تا تیم خوبی برای ۴ سال آینده و المپیک بعدی بسازیم. این در شرایطی است که ما از نظر فیزیک، تعداد بازیکن و استعداد به مراتب در سطح بهتری از بلغار‌ها قرار داریم. باید یک مربی صاحب مدال، پرافتخار و با سابقه در المپیک و جهان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. البته وقتی حرف از مربی خارجی می‌زنیم فقط آوردن او نیست و باید با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هزینه‌های مالی تامین شود، زیرا تا جایی که در جریان مذاکرات قرار می‌گرفتم هزینه یک مربی خارجی به همراه دستیارانش در سال حدود یک میلیون دلار می‌شود.


ت ت
کدخبر: 224206 تاریخ انتشار
منبع میزان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها