فرمان خودرو فرمول 1 فراری چگونه کار می کند؟ + فیلم

کارلوس ساینز در فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول ۱ همراه فراری بوده و علیرغم اینکه غربیلک فرمان خودروهای فرمول ۱ خیلی در معرض دید نبوده اما چیزهای دانستی زیادی درباره آن حتی برای راننده حرفه‌ای همچون ساینز وجود دارد. به همین خاطر ما با این راننده حرفه‌ای همراه می‌شویم تا ببینیم که غربیلک فرمان خودروهای فرمول ۱ فراری چه چیزهایی را در خود جای داده است.

فرمان خودرو فرمول 1 فراری چگونه کار می کند؟ + فیلم

به گزارش منیبان، چندین سال است که غربیلک فرمان خودروهای فرمول ۱ پیچیده و پیچیده‌تر شده و به نقطه‌ای رسیده که ساینز پیش‌بینی می‌کند این فرمان دارای هزاران عملکرد در دکمه‌ها و سوئیچ‌های زیاد است. البته این به معنی سخت بودن یاد گرفتن کاربرد هر دکمه نیست.

برای مثال یک دکمه بزرگ و سبز با نشان N وجود دارد که طبق انتظار خودرو را در حالت خلاص قرار می‌دهد. این دکمه معادل درگیر کردن کلاچ بوده و با خلاص کردن خودرو توقف را آسان‌تر می‌کند. همچنین دکمه تائید پیت PC وجود دارد که تائید می‌کند شما گفته‌های افراد داخل پیت را شنیده‌اید.

سپس حالت‌های مشهور پیشرانه وجود دارد. این دکمه که توسط اسب رقصان فراری برجسته شده از حالت‌های ساده‌ای همچون ریس و باکس و فشار برخوردار است. این حالت‌ها تنظیمات قوای محرکه را تغییر می‌دهد.

البته نباید همه‌چیز را خیلی ساده تصور کرد زیرا فراری اهرمی را نیز برای قدرت پیشرانه اضافه کرده که خروجی بیشتری از نیروگاه آهنین خودرو را تضمین می‌کند.

در پایین غربیلک فرمان نیز نشانگری وجود دارد که میزان گرم بودن لاستیک‌ها را به راننده نشان می‌دهد. هر فردی که با دنیای پیچیده لاستیک‌های فرمول ۱ آشنا باشد اهمیت این نشانگر را می‌داند هرچند رانندگان هنوز هم دوست دارند درباره لاستیک‌های خود در رادیو شکایت و گله کنند.

همچنین نشانگرهایی برای ترمز پیشرانه، استفاده از باتری و استراتژی کلاچ و… وجود دارد.

ساینز به نوعی اذعان می‌کند کمی گیج شده اما قول داده که عملکرد خود را بهبود دهد و در حال حاضر هم اکثر کاربردها را می‌داند. موضوع عجیب اینکه ما هنوز هم گیج هستیم بنابراین فکر نمی‌کنیم که به این زودی‌ها آمادگی نشستن پشت فرمان یک خودروی فرمول ۱ را داشته باشیم!

 


ت ت
کدخبر: 23087 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها