گزینه جدید پرسپولیس؛ آدام اوناس کیست؟

آدام اوناس با سابقه حضور در ناپولی، لیل و بوردو و سابقه قهرمانی در سری‌آ و جام ملت‌های آفریقا، یکی از نامدارترین گزینه‌های لینک شده به پرسپولیس در روزهای اخیر بوده است.

گزینه جدید پرسپولیس؛ آدام اوناس کیست؟

به گزارش منیبان؛  بعد از منتصر لحتیمی، دنزل جوبیتانا و سامو کاستیخو، آدام اوناس (Adam Ounas)، بازیکن سابق ناپولی نیز در پست وینگر به پرسپولیس لینک شده است. اوناس 27 ساله در پست‌های وینگر راست، وینگر چپ و مهاجم سایه بازی می‌کند. اوناس فوتبال خود را از باشگاه جوانان بوردو آغاز کرد. اوناس ابتدا به تیم دوم و سپس تیم اصلی بوردو رسید. اولین بازی اوناس برای باشگاه بوردو، در هفته نهم لیگ برتر فرانسه و در برابر لورینت رقم خورد. اوناس که در این بازی در 18 دقیقه پایانی به بازی آمده بود، یک گل زد اما نتوانست از شکست 2-3 تیمش جلوگیری کند. بعد از اولین گل در اولین بازی، نام اوناس در بوردو بسیار مطرح شد. او در سومین بازی خود برای بوردو نیز در 23 دقیقه پایانی به زمین مسابقه فرستاده شد و تک گل سه امتیازی بوردو در برابر تروآ را به ثبت رساند. 30 بازی، شش گل و سه پاس گل، آمار اوناس در اولین فصل فوتبال حرفه‌ای بود.

اوناس در فصل دوم نیز بازی‌های خوبی را از خود در لیگ برتر فرانسه به نمایش گذاشت. او در 30 بازی برای بوردو، به سه گل و دو پاس گل رسید. در تابستان 2017، باشگاه ناپولی و استعدادیاب‌های این باشگاه مجذوب توانایی‌های اوناس شدند و با 12 میلیون یورو، او را به ایتالیا آوردند. اوناس در فصل اول بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی مدنظر بود و در 11 مسابقه برای ناپولی به میدان رفت و یک گل در لیگ اروپا برابر لایپزیگ به ثمر رساند. اوناس مدتی نیز در تیم پریماورای ناپولی حضور داشت. اوناس در فصل دوم، در بازی‌های بیشتری با پیراهن ناپولی به میدان رفت و در 26 مسابقه، یک گل و یک پاس گل را ثبت کرد. در نقل و انتقالات تابستانی 2019، اوناس به صورت قرضی به فرانسه برگشت. نیس با پرداخت 2.2 میلیون یورو، اوناس را برای یک فصل از ناپولی قرض گرفت. 19 بازی، چهار گل و چهار پاس گل، در یک فصل حضور اوناس در پیراهن نیس به ثبت رسید. او بعد از بازگشت به ناپل، بازهم به صورت قرضی جدا شد و این بار به کالیاری پیوست. اوناس در شش ماه نخست فصل 21-2020، فقط در 10 مسابقه با پیراهن کالیاری دیده شد و یک پاس گل از او به یادگار ماند. بعد از تجربه نه چندان موفق در کالیاری، در نقل و انتقالات زمستانی 2021، به کروتونه قرض داده شد تا در شش ماه دوم فصل آمار خود را بهبود ببخشد. اوناس برای کروتونه در 15 بازی، چهار گل و چهار پاس گل را ثبت کرد اما نتوانست این باشگاه را از سقوط به سری‌ب نجات دهد. ناپولی بعد از بازگشت اوناس، او را در تیم نگه داشت. در فصل 22-2021، اوناس در 21 بازی برای ناپولی به میدان رفت و دو گل را ثبت کرد. 

آدام اوناس بازیکن سابق لیل فرانسه

تابستان 2022، لیل با پرداخت 2.2 میلیون یورو به باشگاه ناپولی، آدام اوناس را به عنوان خرید جدید خود معرفی کرد. اوناس دو فصل اخیر خود را در باشگاه لیل گذراند و زیرنظر پائولو فونسکا مربی فعلی میلان، در فصل اول آمار 22 بازی، دو گل و سه پاس گل و در فصل دوم، 26 بازی و دو گل را در کارنامه خود به ثبت رساند. بعد از پایان قرارداد دوساله با لیل، اوناس هم‌اکنون بازیکن آزاد است. اوناس در رده ملی ابتدا برای تیم ملی جوانان فرانسه در دو مسابقه به میدان رفت اما در رده بزرگسال، الجزایر را به عنوان تیم ملی خود انتخاب کرد. اوناس به همراه الجزایر در دو دوره جام ملت‌های آفریقا حضور داشته و در سال 2019 به همراه کشورش در این تورنمنت به مقام قهرمانی دست یافت. اوناس به دلیل ابتلا به کرونا، یکی از دوره‌های جام ملت‌های آفریقا را غایب بود. اولین بازی ملی اوناس، دیدار الجزایر برابر زامبیا در چهارچوب انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بود که 40 دقیقه در این مسابقه در زمین بازی حضور داشت. به جز قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا، یک جام قهرمانی لیگ برتر ایتالیا به همراه ناپولی نیز در افتخارات باشگاهی اوناس، ثبت شده است.

منبع: طرفداری


ت ت
کدخبر: 236691 تاریخ انتشار
منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها