بررسی گزینه جدید باشگاه استقلال تهران؛ جوئل کوجو کیست؟

جوئل کوجو بعد از حذف عمان برانکو و درخشش در برابر ایران در مسابقه مرحله انتخابی جام جهانی 2026، مورد توجه باشگاه‌های مختلفی قرار گرفته است. او امروز به صورت گسترده‌ای به باشگاه استقلال لینک شده است.

بررسی گزینه جدید باشگاه استقلال تهران؛ جوئل کوجو کیست؟

به گزارش منیبان؛ در روز پایانی نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر ایران، بعد از نام‌هایی مثل لبو موتیبا و روبرتو تورس، یک نام جدید به عنوان گزینه استقلال مطرح شده است. جوئل کوجو (Joel Kojo)، مهاجم تیم ملی قرقیزستان که در بازی این کشور در برابر ایران بارها خط دفاعی ایران را آزار داد، جدیدترین گزینه لینک شده به استقلال است. کوجو توانایی بازی در پست‌های مهاجم نوک و وینگر چپ را دارد. او با وجود اصالت غنایی خود و تولد در شهر آکرای غنا در 21 اوت 1988، قرقیزستان را به عنوان کشور فوتبالی خود انتخاب کرد. او ابتدا در باشگاه آلای‌آش قرقیزستان، به فوتبال معرفی شد و در سه فصل حضورش در این باشگاه، یکی از برترین گلزنان لیگ برتر قرقیزستان بود.

کوجو در باشگاه آلای‌آش به آمار 62 بازی، 44 گل و هشت پاس گل رسید. در سال 2021، او به دیگر باشگاه قرقیزستانی به نام دوردوی بیشکک منتقل شد. 13 بازی، چهار گل در فصل اول و 22 بازی، 10 گل در فصل دوم حضور این بازیکن در دوردوی به ثبت رسیده است. بعد از دو فصل حضور در باشگاه قرقیزستانی، در فوریه 2023، با قراردادی به دینامو سمرقند ازبکستان منتقل شد. فصل اول حضور کوجو در ازبکستان نیز پرگل سپری شد. کوجو در 23 بازی برای این باشگاه، 15 گل و سه پاس گل را به ثبت رساند. او در فصل جاری نیز تاکنون به 9 گل و سه پاس گل در لیگ برتر ازبکستان و جام حذفی این کشور با پیراهن دینامو سمرقند، رسیده است. 19 بازی ملی و هشت گل در تیم ملی قرقیزستان، حاصل کار کوجو در رده ملی بوده است. او به همراه قرقیزستان در جام ملت‌های 2023 قطر حضور داشته و در بازی نهایی قرقیزستان در برابر عمان برانکو ایوانکوویچ، گل تساوی قرقیزستان را به ثمر رساند و به کار پروفسور در عمان، پایان داد. حال باید دید آیا استقلال در روز نهایی نقل و انتقالات موفق به عقد قرارداد با این بازیکن قرقیزستانی می‌شود یا خیر. کوجو در فصل 18-2017 لیگ برتر قرقیزستان، با 26 گل آقای گل این کشور شد.

منبع: طرفداری

 


ت ت
کدخبر: 236740 تاریخ انتشار
منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها