کارشناسی داور استقلال و السد ؛ گل السد خطا بود؟

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داور بازی استقلال و السد عملکرد بسیار خوبی داشت و سطح قضاوت او نشان داد تا چه حد با آسیا فاصله داریم.

کارشناسی داور استقلال و السد ؛ گل السد خطا بود؟

 به گزارش منیبان، حسین عسگری به نحوه قضاوت داور بازی استقلال و السد اشاره کرد و اظهار داشت: انصافا از این بازی و نحوه قضاوتی که شاهد بودیم، لذت بردم اما وقتی این داوری را با داوری‌های کشورمان مقایسه می‌کنم، حسرت می‌خورم.

وی ادامه داد: یک‌بار دیگر صحنه‌های داوری این بازی را مرور کنید؛ در همان صحنه‌ای که استقلال گل اول را دریافت کرد در ایران بسیاری از داوران آن صحنه را خطا بر روی دروازه‌بان اعلام می‌کنند اما در واقع این گل به دلیل اشتباه فردی سیدحسین حسینی رقم خورد و اگر خطایی باشد، اشتباه او بوده است.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان یادآور شد:‌ در بسیاری از صحنه‌ها بازیکنان هر دو تیم زمین خوردند اما او به درستی، اجازه ادامه بازی را داد و روند مسابقه را از جریان خارج نکرد که نقش او در زیباتر شدن بازی را نباید از یاد برد.

عسگری تصریح کرد: همین مسائل و تفاوت‌ها در داوری باعث می‌شود ایران نماینده‌ای برای قضاوت در این مسابقات نداشته باشد. کیم جونگ هیوک ۱۵ سال پیش و در ۲۰۰۹ اولین بازی خارجی‌اش را قضاوت کرد که ناظر آن بازی من بودم و همان روز در گزارش خود نوشتم که او داور خوبی خواهد شد و امروز عملکرد او را دیدیم. فیزیک خوب و آمادگی بدنی بالای این داور فوق‌العاده است و تشخیص‌های بسیار خوبی هم دارد.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که سطح داوری فوتبال ما با چنین داوری‌هایی بسیار تفاوت دارد و فاصله زیادی با آنها داریم،. چند داور در ایران برای نیمه دوم ۱۱ دقیقه وقت اضافه می‌گیرند؟ آن هم در چنین سطحی و با این شرایط؟ ما یک VAR آوردیم که با آن شکل و شمایل کارها را پیش می‌برد که برای خود شاهکاری است اما سطح داوری در آسیا آنقدر بالا رفته که تنها جای تاسف و حسرت برای ما باقی گذاشته است.

گفتنی است دیدار تیم‌های استقلال ایران و السد قطر در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا با برتری دو برصفر نماینده قطر به پایان رسید.


ت ت
کدخبر: 239146 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها