مدارس دولتی حق دریافت هزینه ثبت نام ندارند/کمک به مدرسه اختیاری است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان حق دریافت هیچگونه هزینه ای جز هزینه ۵۰ هزارتومانی سنجش دانش آموزان در پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی را ندارند.

مدارس دولتی حق دریافت هزینه ثبت نام ندارند/کمک به مدرسه اختیاری است

به گزارش منیبان؛ یونس جاوید نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در خصوص ثبت نام دانش آموزان، گفت: اداره آموزش و پرورش پیش از پایان سال تحصیلی گذشته اقدامات لازم برای ثبت نام حضوری و غیرحضوری دانش آموزان فراهم کرده و در صورتی که امکان ثبت نام غیرحضوری نباشد اولیا می توانند با حضور در مدرسه نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.

او افزود: از اول خردادماه جاری ثبت نام پایه اول و از ۸ خرداد ثبت نام مدارس شاهد شروع شد و در مدارس استعدادهای درخشان و خاص که آزمون های خاص خود را دارند، ثبت نام آزمون به صورت غیر حضوری انجام شده است. همچنین در مناطق آموزش و پرورش استان ستادهای ثبت نام اصلی و در تعدادی از مدارس ستادهای ثبت نام فرعی شکل گرفته  که آماده پاسخگویی به اولیای دانش آموزان در خصوص ثبت نام هستند تا امکان ثبت نام به بهترین شکل ممکن و با رعایت پروتکل ها انجام شود.

این مقام مسوول در خصوص حضوری شدن آموزش ها در سال تحصیلی پیش رو، گفت: ما بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل می کنیم، اما امیدواریم با انجام واکسیناسیون ملی به ویژه برای معلمان و خانواده‌ها، سال تحصیلی جدید سال آموزش حضوری باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سنجش دانش آموزان، اظهار کرد: برای دانش آموزان پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی امسال هم از طریق مراکز سنجش، آمادگی کامل برای سنجش دانش آموزان وجود دارد. پس از ثبت اطلاعات دانش آموزان در مدرسه، کدی برای مراجعه به ستاد سنجش و نوبت دهی به اولیا داده می شود و سنجش دانش آموزان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

جاوید نسب درخصوص واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، اظهار کرد: برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال تصمیمی در ستاد ملی کرونا گرفته نشده است؛ اما قرار است  واکسیناسیون کادر آموزشی بر اساس اولویت های جدید از  مرداد ماه انجام  شود.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس  هزینه ای باید پرداخت شود؛ گفت: تنها هزینه ای که در مدارس دولتی دریافت می شود، هزینه سنجش نوآموزان با مبلغ ۵۰ هزار تومان است و در مدارس دولتی  هیچگونه هزینه ای دیگری دریافت نمی شود. هزینه‌های کمک به مدرسه وغیره هم  نداریم؛ مگر اینکه اولیا به اختیار خود تمایل به کمک به مدرسه داشته باشند.


ت ت
کدخبر: 25836 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها