برنامه جدید اروپا مشخص شد/از چین و آمریکا جدا خواهیم شد!

اتحادیه اروپا در راستای کاهش وابستگی در حوزه صنعت فضایی به آمریکا و چین، برنامه فضایی خود با تخصیص بودجه ۱۴.۸۰۰ میلیون یورویی برای هفت سال آینده را آغاز کرد.

برنامه جدید اروپا مشخص شد/از چین و آمریکا جدا خواهیم شد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری افه، «تیری برتون» کمیسر امور بازار داخلی اتحادیه اروپا در مراسم ارائه این برنامه جدید گفت: من آینده صنعت فضایی اروپا را ترکیبی از مدیریت نهادی قوی و رویکردی جدید می‌دانم که تقلیدی صرف از آمریکا نیست.

وی افزود، بخش هوافضا در حال تجربه «کاهش قیمت تجاری پرتابگرهای موشکی» به دلیل یارانه‌های هنگفت دولتی است.

بر اساس آمارکمیسیون اروپا، بروکسل با راه‌اندازی این برنامه جدید فضایی که بیشترین بودجه خود تا کنون را به آن اختصاص داده است، بیش از ۲۵۰ هزار شغل فراهم می‌کند.

«ژوزف آشباخر» مدیر کل آژانس فضایی اروپا نیز در توضیح سرمایه‌گذاری بیشتر آمریکا و چین در بخش فضایی گفت: چین و آمریکا دقیقا کشورهایی هستند که باید آن‌ها را ببینیم. همه می‌دانیم که در ایالات متحده، هزینه عمومی در این حوزه، پنج شش و یا هفت برابر بیش از اروپا است. بخش خصوصی آمریکا در سال ۲۰۱۹، حدود پنج میلیارد دلار در صنعت فضایی سرمایه‌گذاری کرد.  

وی افزود: در مقابل اما استارت‌آپ‌های اروپایی فقط ۱۸۸ میلیون یورو هزینه کرده اند.

آژانس فضایی اروپا در حال حاضر ماهواره های متعددی در سطح زمین دارد که به ایستگاه های تعیین وضعیت آب و هوا و شرکت های هوایی بهترین خدمات ناوبری و جهت یابی را ارائه می دهند.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴، نسل دوم ماهواره های موقعیت‌یاب گالیله (Galileo) را به فضا پرتاب خواهد کرد که امیدوار است با بهره گیری از آن بتواند پیشرفت تکنولوژیکی مطابق با فناوری‌های نوآورانه را به دست آورد.

«مانوئل هیتور» وزیر علوم، فناوری و آموزش عالی پرتغال که کشورش اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد نیز گفت: سیستم‌های فضایی به یکی از بزرگترین منابع استراتژیک اروپا و شهروندان اروپایی برای دستیابی به هدف ما در انتقال اکولوژیکی و دیجیتالی تبدیل شده اند.


ت ت
کدخبر: 26229 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها