آمریکا نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام خواهد کرد؟+جزییات

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای ماندن در افغانستان نیاز به افزایش نیرو در این کشور دارد.

آمریکا نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام خواهد کرد؟+جزییات

به گزارش منیبان؛ از تارنمای شبکه خبری بلومبرگ، آستین به قانونگذاران آمریکایی گفت که با دستاوردهای بسیار سریع طالبان که کابل را محاصره کردند، وضعیت امنیتی به سرعت وخیم شد.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که طالبان با مقاومت اندک نیروهای افغانستانی مواجه شدند.

مقامات ارشد دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا از تصمیم وی مبنی بر خروج واشنگتن از افغانستان حمایت کردند و گفته‌اند که تصمیم جایگزین افزایش نیروهای آمریکایی برای دفاع از نیروهای این کشور علیه حملات طالبان را در پی می‌داشت. 

درحالیکه طالبان کابل را محاصره کرده و بالگردهای آمریکایی کارکنان سفارت را از کابل خارج کردند، آستین و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز به انتقادهای شدید و سوالات اعضای سنا و مجلس نمایندگان در یک جلسه غیر علنی پاسخ دادند.  

به گفته دو منبع آگاه، کریس مورفی سناتور دموکرات از وزیر دفاع آمریکا پرسیده که چه چیزی باعث ماندن طولانی مدت آمریکا در افغانستان می‌شود. مورفی گفت درحالیکه دخالت آمریکا در افغانستان حمایت عمومی را از دست داده، نتیجه نهایی مایه دلشکستگی بود. 

آستین در پاسخ به این پرسش بیان کرد که اگر نیروهای آمریکایی در بازه زمانی تعیین شده در توافق خروج (واشنگتن از افغانستان) در این کشور مانده بودند، طالبان حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی انجام می‌داد. به گفته منابع آگاه، این امر مستلزم افزایش نیروهای آمریکایی بوده است. 

همزمان با پایان دو دهه دخالت آمریکا در افغانستان بلینکن در این جلسه به قانونگذاران مجلس نمایندگان گفت که ایالات متحده خروج گروه هایی از جمله شهروندان، کارکنان محلی و دارندگان ویزای ویژه افغانستان را در اولویت قرار می دهد. 

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که پنتاگون در حال اعزام هواپیما به کابل است که پرسنل آمریکایی را مستقیما به پایگاه‌های نظامی در آمریکا منتقل می‌کند. 

کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا دولت را به اداره ضعیف در راهبرد خروج آمریکا از افغانستان متهم کرد. وی برنامه دولت مبنی بر خروج از افغانستان را زیر سوال برد و گفت که تبعات این اقدام به مدت چند دهه در افغانستان و ورای این کشور احساس خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 33536 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها