بایدن صدای مردم آمریکا را در آورد!

جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که کمتر از ۴۰ درصد از شهروندان این کشور عملکرد جو بایدن را در طرح خروج ارتش آمریکا از افغانستان تایید می‌کنند.

بایدن صدای مردم آمریکا را در آورد!

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نظرسنجی مشترک رویترز و مرکز ایپسوس که نتایج آن روز گذشته منتشر شد، کمتر از ۴۰ درصد از آمریکایی ها از عملکرد رئیس جمهوری این کشور در موضوع خروج از افغانستان حمایت کرده و دوم سوم از شرکت‌کنندگان نظرسنجی خواهان این بوده اند که نیروهای آمریکایی تا زمانی که همه غیرنظامیان آمریکایی بتوانند از افغانستان خارج شوند، در این کشور بمانند.

در این نظرسنجی که در سه روز اخیر انجام شد، ۵۱ درصد رویکرد بایدن را در قبال طرح خروج از افغانستان تایید نکردند و فقط ۳۸ درصد از این طرح حمایت کردند.

آمریکا روز گذشته و پس از دو دهه اشغال افغانستان، روند خروج نیروهای نظامی اش را از این کشور تکمیل کرد.

گزارش شده است که آمریکا و هم پیمانانش بیش از ۱۲۳ هزار نفر را از ۱۴ اوت از افغانستان خارج کردند که شامل شهروندان خود و شهروندان افغان بودند.

این در حالی است که شماری از آمریکایی ها و هزاران شهروند افغان واجد شرایط خروج هنوز نتوانسته‌اند از این کشور خارج شوند.

در این نظرسنجی که اندکی پیش از تکمیل خروج نیروهای آمریکایی انجام شد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که ارتش آمریکا باید تا زمانیکه تمامی شهروندان آمریکایی و شهروندان افغان واجد شرایط از افغانستان خارج نشده اند، باید در این کشور بمانند و فقط ۱۳ درصد گفتند که نیروهای آمریکایی باید فورا افغانستان را ترک کنند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که ۳۵ درصد از آمریکایی ها معتقدند ویروس کرونا بزرگترین مشکلی است که این کشور امروز با آن روبرو بوده و ۱۸ درصد اقتصاد را بزرگترین مشکل می دانند.

پنتاگون روز گذشته خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان و اتمام ماموریت آمریکا پس از دو دهه اشغالگری در این کشور را تایید کرد.

ژنرال کنث مک کنزی فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) روز دوشنبه به وقت محلی در ارتباطی ویدئویی با پنتاگون اعلام کرد  خروج ارتش آمریکا از افغانستان بطور کامل تکمیل شد.

این مقام نظامی آمریکایی اضافه کرد که هواپیماهای نظامی آمریکا و ائتلاف بیش از ۱۲۳ هزار غیرنظامی را از  افغانستان خارج کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در نشست روز گذشته خود قطعنامه‌ای درباره افغانستان به تصویب رساند که در آن از طالبان خواست بر خروج امن افغان ها و اتباع خارجی پایبند بماند. شورای امنیت سازمان ملل متحد این قطعنامه را با ۱۳ رای موافق و دو رای ممتنع تصویب کرد.


ت ت
کدخبر: 35879 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها