جمهوری‌خواهان شمشیر را برای طالبان از رو بستند!+ جزییات

سناتور مارکو رابی چهارشنبه اعلام کرد که گروهی از سناتورهای جمهوری خواه طرحی را تهیه کرده اند که طالبان را به عنوان یک گروه تروریستی خارجی معرفی می کند.

جمهوری‌خواهان شمشیر را برای طالبان از رو بستند!+ جزییات

به گزارش منیبان؛ وب سایت سناتور ربیو اعلام کرد: سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در حال تدوین "قانون جلوگیری از به رسمیت شناختن دولت های تروریستی" هستند که براساس آن به وزیر خارجه ایالات متحده دستور داده می شود تا امارت اسلامی نامشروع افغانستان را به عنوان حامی تروریسم و طالبان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

طرح تهیه شده توسط سناتورهای جمهوریخواه، همچنین تحریم هایی را علیه افراد خارجی وضع می کند که آگاهانه به طالبان کمک می کنند و طی شش ماه به وزارت خارجه ایالات متحده زمان می دهد تا گزارشی تهیه کند که مشخص می کند آیا طالبان باید به عنوان قاچاقچی مواد مخدر معرفی شوند یا نه. 

این قانون از دولت ایالات متحده می خواهد اطمینان حاصل کند که دلارهای مالیات دهندگان به سازمان های تروریستی خارجی در افغانستان تعلق نمی گیرد.

سناتور روبیو عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه ای اعلام کرد: شکی نیست که افغانستان تحت کنترل طالبان تهدیدی مستقیم برای منافع امنیت ملی ما و متحدان و شرکای ما در خاورمیانه و آسیای مرکزی است. 

وی افزود: پس از خروج فاجعه بار دولت بایدن از افغانستان، این کشور در حال حاضر به پناهگاهی امن برای تروریست هایی تبدیل شده است که از آمریکا متنفر هستند.

سناتور روبیو تاکید کرد: متأسفانه هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم بایدن با طالبان مثل تروریست ها رفتار خواهد کرد، کنگره باید برای مقابله با این واقعیت جدید و حفظ امنیت آمریکایی ها اقدامی انجام دهد.

آمریکا پس از ۲۰ سال اشغال نظامی دافغانستان، در حالی این کشور را ترک کرد که مردم افغانستان را بسیار فقیرتر از گذشته با ۱۱ میلیون پناهنده و پنج هزار آواره افغان در داخل، به جا گذاشته و ناامنی و بی ثباتی فراوانی ناشی از سیاست های مداخله‌جویانه واشنگتن بر این کشور سایه افکنده است. 

طالبان ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) روزی که کابل سقوط کرد، قدرت را در اختیار گرفت. این گروه در ابتدا وعده داد دولتی فراگیر تشکیل دهد و مخالفان سابق را مورد عفو عمومی قرار دهد، اما بسیاری از افغان ها از حاکمان جدید خود بیمناکند.


ت ت
کدخبر: 38665 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها