برنامه کشورهای عربی لو رفت/ ائتلاف جدید با اسرائیل شکل می‌گیرد!

جنبش حماس شنبه شب در واکنش به عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اقدام با هدف تشکیل ائتلاف با تل‌آویو صورت گرفته است.

برنامه کشورهای عربی لو رفت/ ائتلاف جدید با اسرائیل شکل می‌گیرد!

به گزارش منیبان؛ از تارنمای روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، حماس در این بیانیه ضمن بیان این که توافق عادی سازی بسیار خطرناک است، نسبت به خطر چنین توافقاتی و پیامدهای که این موضوع می‌تواند بر آرمان ملت فلسطین، کشورهای عربی و اسلامی و امنیت ملی آنان برجای بگذارد، هشدار داده است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: توافق موسوم به "آبراهام"، یک طرح کاملا صهیونیستی-آمریکایی است که هدف آن، گشودن درهای کشورها و عادی سازی منطقه‌ای روابط با رژیم صهیونیستی است.

این بیانیه تأکید دارد که هدف از این توافق، ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه و تشکیل ائتلاف با آن است.

 براساس بیانیه منتشر شده حماس، هدف از تغییر اولویت درگیری این است که به جای این‌که جنگ علیه رژیم صهیونیستی به عنوان اشغال کننده فلسطین و بزرگترین خطر علیه منطقه باشد، یک جنگ منطقه‌ای در داخل کشورهای [اسلامی وعربی] به وجود آید تا قدرت وعوامل رشد آن تضعیف شود.

حماس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از توافق عادی‌سازی برای تشدید تنش‌ها علیه ملت فلسطین و افزایش هتک حرمت به مسجد الاقصی و افزایش سیاست یهودی‌سازی در قدس، تخریب منازل، گسترش شهرکسازی و چپاول اراضی فلسطینی استفاده میکند.

حماس در پایان از تمام کشورهایی که طرح عادی ساز روابط با رژیم صهیونیستی را اجرایی کردند، خواست که رویکرد اشتباه سیاسی خود را اصلاح کنند و با آرمان‌های تمامی ملت‌های منطقه که مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است، همراه و هماهنگ شوند.

کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب به فاصله زمانی اندک و با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از سپتامبر سال گذشته (شهریور/ مهرماه ۹۹) توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند، اقدامی که با خشم و اعتراض بسیاری از ملل عرب و اسلامی همراه بود.


ت ت
کدخبر: 39078 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها