دیدار مهم با وزیر امورخارجه آمریکا انجام شد+جزییات

اولین دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آمریکایی خود در دولت جوبایدن درحالی رقم می‌خورد که تصمیم اخیر واشنگتن برای ارزیابی روابط خود با اسلام‌آباد، بیانگر تداوم تنش در روابط و اختلافات عمیق در تعاملات دوجانبه و تحولات منطقه است.

دیدار مهم با وزیر امورخارجه آمریکا انجام شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «آنتونی‌ بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار و پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان گفت‌وگو کرد.

این دیدار تنها دو روز پس از اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان در شورای روابط خارجی آمریکا مبنی بر اختلاف در رویکرد با آمریکا درباره افغانستان انجام می‌شود.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی با اشاره به اوضاع افغانستان و لزوم همکاری نزدیک برای صلح تاکید کرد که تنها با تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها می‌تواند دستاوردهای ۲ دهه در افغانستان را تثبیت کند.

وزیر امور خارجه پاکستان آنچه که تعامل نزدیک با ایالات متحده خواند، را همیشه متقابلاً سودمند و عاملی برای ثبات در جنوب آسیا تلقی کرد.

وی بار دیگر بر تمایل پاکستان به روابط متعادل با ایالات متحده  با محور همکاری مشترک در حوزه‌های تجارت، سرمایه گذاری، انرژی و ارتباطات منطقه‌ای تاکید کرد.

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست مدعی حمایت از نقش پاکستان برای کمک به تخلیه شهروندان آمریکایی و دیگر اتباع خارجی از افغانستان شده و از تلاش های مستمر آن کشور برای صلح در منطقه قدردانی کرد.

وزیر خارجه دولت بایدن درحالی از حمایت از اسلام‌آباد سخن می‌گوید که به تازگی «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات بلینکن برای ارزیابی مجدد روابط بین دو کشور، این سخنان را ناشی از جهل و نادانی وی دانست.

نخست وزیر پاکستان همچنین سابقه روابط با ایالات متحده طی دو دهه اخیر را وحشتناک و فاجعه بار توصیف کرد و گفت: پاکستان به عنوان متحد آمریکا بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفت و همزمان مشارکت در افغانستان نیز به ضرر ما تمام شد.


ت ت
کدخبر: 40144 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها