پیام جدید پوتین ارسال شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریکی به رئیس جمهوری و صدراعظم آلمان به مناسبت روز یکپارچگی این کشور، بر توسعه همکاری های مسکو و برلین تاکید کرد.

پیام جدید پوتین ارسال شد

به گزارش منیبان؛ از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز یکشنبه در پیام های تبریکی به فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، روز ملی یکپارچگی آلمان را به آنها تبریک گفت.

پوتین خاطرنشان کرد: اتحاد آلمان رویداد مهم تاریخی بود که پایان دوره جنگ سرد در اروپا را به همراه داشت و آغازگر برای مرحله ای نوین در روابط بین کشورهای ما (روسیه و آلمان) شد. 

رئیس جمهوری روسیه در ادامه پیام های خود تصریح کرد که توسعه همکاریهای سازنده بین روسیه و آلمان در عرصه های مختلف و تعامل برای حل مسائل بین المللی در راستای منافع ملت های دو کشور است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۹ مرداد ماه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مسکو دیدار کرد و دو طرف بر حل اختلافات دو کشور تاکید کردند.

روسیه و آلمان روابط گسترده دارند و آلمان شریک تجاری مهم روسیه در اروپا است که سالانه دهها میلیارد دلار مبادلات بازرگانی با این کشور دارد.

بخش عمده صادرات روسیه به آلمان را نفت و گاز تشکیل می دهد و این کشور اروپایی نیز ماشین الات صنعتی و خودرو و کالاهای با فناوریهای پیشرفته به روسیه صادر می کند.

روسیه و آلمان در برخی مسائل بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند ازجمله دو کشور عضو گروه ۱+۴ درباره برجام برای حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران هستند.

دو کشور همچنین در طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ که در حال تکمیل است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و گاز روسیه را به المان منتقل می کنند، مشارکت می کنند.

باوجود همکاریهای گسترده، روابط روسیه و آلمان از سال ۲۰۱۴ با روی کار امدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده و برلین در تحریم های غرب علیه مسکو شرکت می کند. 

مساله دستگیری و حبس الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت روسیه که دوره حبس دو و نیم ساله خود را در یک پرونده کیفری در زندانی در استان ولادیمیر روسیه می گذراند بر روابط مسکو و برلین سایه انداخته است.


ت ت
کدخبر: 41930 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها